Експертите по пътна безопасност по света (в България експерти няма) отдавна са го казали - колкото повече максимално разрешената скорост са намалява под безопасната скорост за пътя, толкова повече се увеличават катастрофите. Ако безопасната скорост за даден път е 120 км/час, но разрешената скорост е 90 км/час, има повече катастрофи, отколкото ако беше 120 км/час. "Умните" глави като видят, че има много катастрофи, намаляват разрешената скорост на примерно 60 км/час и катастрофите се удвояват.
Прав си. Табелите с подобни безмислени ограничиения на скоростта като 20, 30, 40 км/час по пътища, на които безопасната скорост е над 100-120 км/час са измислени от КАТ, а не случайно, за да може КАТ да си изпълни плана за глобите без много да се преработва. Някой да е видял КАТ да санкционира на някой опасен участък, където има най-голям смисъл от санкциите? Няма такъв случай.
Всеки има различни способности и различни възможности. Аз съм бил и в двата лагера, и с 57 коня кола дето ме задминаваха тировете по хемус защото нямаше душа, и със 200 коня кола.Според мен целта е просто да няма предпоставки за птп, а такива се получават и със 30 км и със 230 км.На магистралата повече от 150-160 км мисля че не е нужно, все пак търсим и комфортно пътуване нали.А не да ти побелеят кокалчетата на ръката от стискане на волана дали някой няма да реши да се преустрои и не те види.
до До КифладжиятаАко ограничението е 20 ще се тътриш с 20! Тия табели не са измислени случайно.
Не може да тръгне, не може да спре, не може да се престрои, на завоите затваря очите, но пък с претенции всички да се съобразяват с него, той да диктува правилата, защото той бил образец, понеже карал с 30!? Ако ще караме с 30 по главни пътища е най-добре да забраним абтомобилите, те стават излишни. Аман от розови пеперудки, то бива да се стремиш към безопасност, но да изпадаш в налудничеви мании е прекалено.
До КифладжиятаНе можещите да карат е редно да си седят вкъщи или само да се возят. Не мога да карам, за това ще излеза на пътя да скъсам нервите на всички - прекрасна логика. После той бил жертва, от онези вечно ревящите жертви, дето все някой им пречи и всички трябва да се съобразяват с неговата наглост и простотия. На пътя се шофира не се спи! Не може на главен път някакъв *** да се тътри с 30 км/ч, няма никакво оправдание за такова нагло поведение.
до 53 Ти май нов правилник за движение ще измислиш като на пистите от Ф1, за да може "състезателите" да хвърчат необезпокоявано. Познавам хора, които карат рисково, дори и в натоварен трафик, с поне 1 предпоставка за ПТП на ден. Мислят се за най- добрите шофьори на планетата. Като искате да карате бързо има Българска Федерация по Автомобилен Спорт. Организират се състезания с такси, маршрути и т.н. "Неможещите да карат" не са длъжни да плащат с живота си заради вашите комплекси.
В чужбина смешнико никой не кара като бабичка, виждам че въртиш в квартала да не падне акумулатора, но на алтубаните в Германия има ограничение само за долна граница на скоростта например! Може би това, че има по-развита магистрална мрежа, но на Запад се пътува бързо и удобно, в крайна сметка това е целта на автомобилния транспорт, а не тътрене с 30 км/ч. Да и там има катастрофи, това е неизбежно, но да ми обясняваш как трябва да се лази на пътя, да си прекарам живота в задръстване е безумие.
В чужбина ако идеш да караш извендъж почваш да имаш нерви и ставаш толерантен, нали? Спокойно и тука ще стане така. До тогава ти пожелавам в нарещното да се срещаш само хора с твоите разбирания...
До Анонимен 57Схващам, схващам, бързаш за оня свят! Това си е твоя работа, но гледай да не вземеш с теб някой, който не бърза за там!!!
Карал съм го този път с 88 коня, 115 коня, 136 коня и сега със същата Инсигния 160 коня - вижда се, не е убедително изпреварването. Нямам нерви да ги чакам всички, каращи тип "баба отива до Лидл", та си вземам BMW 408 коня, схващате ли? Арее, хейтвайте, то с Вас всички трябва да се съобразяват, щото не можете да карате, аман от толеранси, ***, "дами", които се мерят с мъжете и вегани
(продължение)Това води до обезценяване на знаците и тяхното масово неспазване. Като добавим и неработещия КАТ и ето как в България всеки ден се зивършват над 200 милиона нарушения по пътищата, от които КАТ санкционира за 1 на 100 хиляди, т.е. нищо не прави. При това обикновено санкционираните са след катастрофа или от най-примерните шофьори.
Масов случай е да се слагат безмислени ограничения на скоростта по пътищата извън населените места, където по принцип е разрешено да се шофира с до 90 км/час. Няког си имало селскостопански двор с техника, разграбена още до 1992 година, но знака 40 км/час преди изхода на този двор на шосето си стои и сега, въпреки че над 25 години от там не е излязла/влязла нито една кола. Друг пример е бул.Цариградско шосе в София, където разрешената скорост преди 1989-та година беше 110 км/ч, а сега е 80 км/ч!
До АнонименКато дойда на власт, ще ви кача на талиги. Черни пътища - бол. Който се научи да управлява добре талигата с коня, евентуално, може да започне да се учи да шофира.
Истината е, че на повечето места няма ограничения 40 на този път и много нетолерантни шофьори с регистрации РВ и С..А,В и тн. от голямото село, не пропускат по бързите автомобили зад тях. Хората са се постарали да направят достатъчно отбивки и знаци, които ще избодат очите да се отбие и пропусне колоната. Не е нормално някакъв си льольо с лек автомобил да се движи с 30 и в завоя да натиска спирачка, а зад него автобуси и камиони да се трупат и да не отбие в страни. Оттам идва и изнервянето.
До ГробокопачДай ако искаш да направим ограничението 20 км/ч, за да може да смачкаме онези със западните возила и ти да изпъкнеш? Още по-добре, да се въведе правило, че на завои водача трябва да спира и бута автомобила. Да се въведе ограчение от 30 км/ч на магистралите и да се свършва.
До АнонименИма и ограничения с 40 км. ще ти го снимам, като искаш. Излишно е, да спориш. Също е излишно д аспориш за това, че при това ограничение, профучават западни возила с поне 140 км в час. Изпреварват отляво и отдясно, ако можеха, щяха да изпреварват и отгоре.тез хора са бъкани с комплекси и неизразходвана енергия. За неизразходвана енергия, има мотика, и на нивата.
До ГробокопачКъде го видя това ограничение 40 км/ч? При двулентови пътища извън населено място ограничението е 80 км/ч! Ако караш с 40 км/ч, но в същото време говориш по телефона, лакираш си нокитите или си се обърнал назад за да се разправяш с някой на задната седалка, по-безопастно ли ще е? Много се пише за скоростта, но като цяло това е тотално глупост, ако се замислиш - може да караш бързо, но без да създаваш ситуации, обратно караш бавно и създаваш тежки такива.
Броня в броня под дъжда: Рисково изпреварване край Чепеларе