В момента съм за 1 семестър в чужбина по една програма на ЕС и виждам приликите и разликите в качеството на нашето и чуждото образование - тук студентите не са на по-високо ниво от нас българите ... както навсякъде има и по-умни има и по-ограничени (имаше например едни второкурсници, които почти всички не знаеха, че изобщо съществува кирилица). Но базата на университетите е на светлинни години пред нашите полуразрушени и надраскани със спрейове постройки.
Такаа...... Кви са тия мухали, че ще ми знаят много. Аз, приятелите ми и повечето останали свясни хора в България сме цакани от какво ли не. И какво учили сме 5 години и сега някой ще ми каже, че университета ми е селски и аз не съм равен с тия който са завършили в София. Ами драги ми народе ***, то си е до човека, искам и уча, то си е до четене не до кой каде е. Като ни е пълен парламента с отличници и цъфнахме и вързахме нали. Няма каде да се реализираме, това е проблема, а сме много студент
Проблемите на висшето образование са няколко:- качеството на основното и средното образование се влошава непрекъснато, което води до занижаване на критериите във висшето образование. Ако критериите са както преди 15-20 години, всеки университет щеше да приема по 2-*** човека на година.- прекалено големия брой на университетите води до голямо предлагане, което също води до занижаване на качеството;-липсата на адаптивност при утвърдените университети често води до преподаване на неактуални предмети, за да се намери работа на наличните преподаватели;-голяма част от самите преподаватели не приемат работата с нови технологии, които дават възможност за по-ясно представяне на материала;Затова МОМН, вместо да съкращава бюджети, трябва да помисли за такава реформа в образованието като цяло, която да доведе до по-високото му качество и до по-високи изисквания към учащите се. По този начин влизането в университетите ще бъде редуцирано и няма да влиза всеки, а само тези, които наистина могат. Да завършиш с преписване означава само едно нямаш акъл за висшист, просто не си за там. Винаги съм била на този принцип. За мен просто е обидно да преписвам и така уча и децата си.
То заради това мислене ще стигнем не по далече от калта. Заради такива "ум" като теб страдат образованите които си учат, а не си купуват изпитите, защото в една държава в Европа искат диплома истинска и знания, а не взета с пари диплома. Ало момето с парите нямаш никаква представа какво истинския живот. Да речем че твоя те остави и кво без пари мама и тате няма да са вечно живи нали така?!
Не си работят по специалността, щото олкова са я научили... от зор, колкото да "има висшу дитету"..... Е за това такива "необразовани", като мен работят по специалността на тея "висшисти"....
i kakvo zna4enie ima kakva specialnost,da vzema diplomata,nashite she me oredqt v saveta na rabota,imam i priqtel s mnogo pari,kvo pove4e...na lekcii mnogo mnogo ne hodq ,nemam vreme,kato dode izpitat si platq i ok,taka se stava 4ovek sas akal a ne sas bahtene,alo kade jiveete be kolegi na mars li tuka vsi4ko e sas vraski
Проблемът с висшето образование у нас е, че има прекалено много Университети, от които излизат ненужно много вишисти, които няма къде да работят след това. Причината е, че бизнесът просто няма нужда от тях. И колкото и да слушаме глупостите на политиците, че в момента безработицата била намаляла, истината е, че в София за едно работно място в частна фирма, кандидатстват средно между 1000-1500 души. Прекаленото много кадри водят до подбиване цената на труда превръщането им в евтина работна ръка.
Примерът ти доказва теорията за битието и съзнанието. Ако в България живееше добре и през ум нямаше да ти мине да емигрираш, нали. Мисълта за емигриране е дошла в резултат на битието. Така или иначе, българското битие ти позволява да ограничаваш мислите си до физическото оцеляване на семейството ти. Както вече си се убедил, животът в нормална държава ти дава възможност да се появяват и по-висши потребности.
А не може ли начина ти на мислене да промени битието? В крайна сметка хомосапиенс за това е мислещ ,а чрез мислене може да се променят много неща! Пример с мене : В Бг. битието ми беше много зле! Мислех,мислех,дори опитах и собствен бизнес,теглих заем /не много голям разбира се,според възможностите ми/.Не тръгна,в Бг. хората нямат пари за ядене,та на мене оборот ще правят! Накрая измислих,е не живея супер,но живея нормално и то в чужда държава!С мислене си подобрих битието!
Е, как да не знае.Най малкото заради колежките-виж как са налягали.апък и идва 8-ми декември.ех колко ципи има за късане,ех.
към202Както за всяко нещо в живота и за това си има причини.Трябва да ги търсим у нас като цяло/обществото/.На първо място във ВУЗ-овете е застъпен комерсиалния почин,напр-всички Свободни университети са на база и високи такси.Как да мислим повече за успехи в знанията ,като говорим и мислим единствено и само за пари?
И как да стане, това, според теб? След, като думата учител e на едно от последните места в социалнaтa скала. След, като учениците и студенти не уважават, своите учители..... Авторитет се гради! Студента няма желание да учи, това не желание е още от училище..... Не присъствието в часовете, това е проблем да не говорим за учене и уважение. Кой е виновен, за това? Има ли виновни или няма, как се поставя нещо в култ, след, като на обществото не му харесва отношението, като за начало.
За съжаление няма да стане това в България. Жалко е положението в което сме образованието и политиката ни куцат заради нашите така наречени "управници".
БГ Студент. А не знае защо е в университета...