50

преди 16 години

Абе като ти са малко парите, защо не си смениш сферата на работа.Тази професия е призвание.Дай нещо от себе си на децата,не ги обръщай в пари.Парите сами идват при вас.Като при банките-даваш много кредити-високи лихви -забогатявяш.Давай знания на децата -МОН увеличи заплата!

49

Тони

преди 16 години

Аз също подкрепям 47 , защото всичко зависи от децата.В книгите всичко пише,но няма кой да чете.До частни уроци може да прибегнеш само за консултация , но основата ти сам си изгради.А като ги знам учителите колко са кадърни...................Нивото им е нулево.Все реват за пари и времето им не стигало.Абе не си ли вземем сами книжките в ръце и да почетем сериозно, не си мислете ,че частният урок за час ще те ограмоти.Само ще ти олекне джоба.Едно време нямаше истерия по частни уроци и пак станахме хора.И то като четяхме книжки.

48

Вида

преди 16 години

Скъпа, ти хабер си нямаш от българското образование! И не вини учителите, защото за срива в системата най-малко те имат вина. Аз не съм за първа година учител, но зная каква беше мотивировката за учене на децата преди 10-15 години и виждам каква е на сегашните деца.Те са немотивирани, защото виждат какви перспективи има за тях, или в чужбина, или беден у дома.И не учат за дипломи и бележки. Аз съм историк и виждам как децата чисти и невинни още, обичат България и искат като пораснат да работят за нейния просперитет, искат да се гордеят не само с миналото и, а и с настоящето. Сегашните ученици не са бележкари, защото и с тройка се влиза в университета.Вярно е, че има много глупости в образователната система, но затова не са виновни учителите.Има министерство, което ги "измисля".Колкото до изчистване на училището, ще се изчисти, но от добрите учители, защото с това заплащане те няма да останат.Нали това искахте вие родителите, учителите да получават ниски заплати!С вашите камъни по вашите глави.Горчивите плодове на това безумие ще се ядат след 4-5 години, когато няма да има кой да учи децата.

47

анонимен

преди 16 години

Сайтът изключително изпростя.Интересно защо във всички медии за *** се използва думата "роми,а учителите били "даскали".За сведение на неграмотните журналисти даскалите са преподавали през 19 век,а сега в училище работят учители.Частните уроци ги има,защото учениците са мързеливи. Моята дъщеря влезе в езикова гимнаэия без да ходи на частни уроци.Сега е в 8 клас и отличничка без частни уроци.Подобре си вижте собствените деца,а после обвинявайте учителите.

46

преди 16 години

"у4и за да не работиш"Идеята на тази поговорка обаче е друга - едно време са признавали за работа само физическият труд, не и интелектуалният.

45

mnjs

преди 16 години

Навярно си травестит щом мислиш така!

44

da

преди 16 години

Съгласен съм с номер 39 и аз така заварших наскоро и съм на ясно за какво става въпрос и за след време кой ще ни оправлява тази иначе хубавка държавица незнам и не чесно казано не ми се иска да знам всяко гледа... а поговорката учи мама да не работиш е много погрешна от много разбиращи сме на това ниво всеки се оправя и спасява както може не бива но е така и ще е така!

43

преди 16 години

.. надявам се, да не даваш уроци по български език, защото нивото ти на грамотност е някъде към втори за трети клас..

42

mnjs

преди 16 години

давам уроци- не за напредък в училище, а за ксандидатстване.и е така,защото последните 10 години нивото на образованието се принизи много и не заради даскалите, а заради безумните учебни планове,програми и простотии.

41

преди 16 години

у4и за да не работиш..... докато това е цел N-1 скоро нема се оправим

40

преди 16 години

Рядко се вижда някой да изказва така компетентно и сигурно мнение, което представлява толкова голяма глупост, както 38. Но нека кажа и защо - никой, който не може да чете, не може и да ползва интернет - четенето се учи в училище. Никой, който не е запознат с трите закона на механиката, не може да разбере елементарни постулати във физиката - а трите закона се учат в училище. И за преподаването им е нужно не само а бъдат написани и прочетени, а примери, съобразени с възрастта, с интеелктуалното развитие и с преподадения до момента резултат. Не напразно педагогиката е наука, а не занаят, както счетоводството и правото например - съществуват множество метоики за преподаване, които включват последователност на материала, правила за поготовка на тази послеователност, правила за нагледност, също така има и наука за оценяването - доцимология, която изучава ефектите от оценяването и дава насоки за поставяне на оценки при преследването на някакви цели. Що се отнася до ученето за оценки - след изпита знанията НЕ изветряват. Досега никой не е открил начин да се забравя. Всичко, което някога е било учено си остава в главата, друг е въпросът как то може да бъде припомнено и възпроизведено.Но иначе съм съгласен - и то най-вече с номер 12 - никой да не бъде нормативно задължаван да посещава часовете. Да се насрочват изпити на 2-3 седмици и толкова - всеки да се подготвя както иска и да получава заслужена оценка след това. След не повече от година училищата ще се напълнят и то с изключително любознателни (вече) ученици. За съжаление това означава една напълно изгубена УЧЕБНА година, но ще бъде доста повече, ако се опитаме да оценим времето, което НАИСТИНА е изгубено от развитието на тези ученици.А целта на училището не се заключва в минимум от знания. Целта включва ОСНОВНИ знания, но също така и отговорност, развитие на мисленето, възпитание, дисциплинираност... Това не е футбол или политика, та всеки да го разбира и да дава акъл - изписани са доста книги по въпроса, тъй че преди да учите системата каква трябва да бъде, поинтересувайте се от нея.

39

hqkoi si

преди 16 години

Bravo 29-ti! Zavur6ih predi nqkolko godini gimnaziq i imam dosta dobra predstava za obrazovanieto kato cqlo. Palen ujas e. Tejko i gorko ni, za6toto ako si mislite, 4e ni upravlqvat oligofr*ni, to gledaite kakvo 6te e sled 20 god... Teq gospoda, pove4eto ot tqh sa degradirali na bazata, 4e sa imali nqkakva cennostna sistema, no bude6tite politici...te nqma da imat dori i tova. Prostotiqta i zlobata se 6iri i razcufva v cqloto ni ob6testvo. Dano ne6tata se podobrqt kam po dobro, ina4e prosto bude6teto nqma da e izob6to svetlo za nas... Bog da pazi Bulgaria!!!

38

Даола

преди 16 години

Най-големият проблем на българското образование е, че цялата система е направена така, че учениците учат за бележки и дипломи. Щом отминат тестове всичко като че се изпарява от главите на учениците. Вероятно проблемът е и световен. Главният смисъл на обучението в училище е дададе един минимум знания и да очертае възможностите за самоборазование. Ще изкажа моето категорично мнение - Интерент днес се превръща в най-голямото училище. Въпросът е как младите хора да го оползотворят, без да се изубят из лабиринтите на глупостите, които вече са го опасали. Така че дълг на съвременното българско училище е да се справи с тази задача. Надявам се, скоро училищата ще се изчистят от онези учители, които сами трябва да се научат на много неща и най-вече да мислят самостоятелно. Тези преподаватели не могат да водят децата на България в 21 век.

37

преди 16 години

Те даже да се радват, че са само две, че в другите държави имат и по 4 - 5, а в Австрия са седем. Ама там да си висшист има тежест, тук и куцо магаре учи в уни

36

преди 16 години

Егати ревовете, какво сте занедоволствали, бре? Матури трябваше да се проведат за първи път още през 1992 г. но се отложиха, щото не било казано навреме. Оттогава всяка година за матури се говори. Какви опитни зайчета, какви пет лева - а сега БСП били виновни... Абе за 16 години само те ли бяха на власт? За тов време сам човек щеше сам човек щеше да състави конспекти и методики. Ама не - Филип Димитров не пипна нищо, Иван Костов не пипна, Симеон не си мръдна ***... Виновен ви е този, който реално въвежда мярката... Все тая, матури ще има и НЕ СА незаконни - има ги в закона за образованието. А и щуротията с Конституционния съд - как точно матурите нарушават Конституцията? Или с какво нарушават човешките права, че да се сезира съда в Страсбург? Всяка година се издават нови учебници, написани от некадърници и лаици в областта - как се чете това и как се преподава? Разбира се, най-лесно е да се плюе по четящите и преподаващите. А за създаващите методики и контролиращите какво да кажем? Имам предвид т.н."специалисти" в министерството и, в ролята на контрол - родителите. Мен баща ми ме изпитваше до 9-10 клас всеки ден. Е, накрая само се опитваше, но и това си имаше ефект - не смеех да се прибера с ниска оценка. Сега някой прави ли го? И тоя, дето го прави, имат ли децата му слаби оценки?Сега пък матурите лоши, не били подготвени учениците... Ами да са учили, какво са чакали? Ясно е, и не от вчера, че всяка норма е предпоследна.

35

г-жата

преди 16 години

Кой в МОН формулира въпросите за матурите след 4-ти клас? С тях се покрива минимума от знания...Защо се харчат пари за провеждането им,като тепърва щели да се правят критерийте за оценяването им...Стресираме децата за глупости...

34

преди 16 години

Матура ще има, колкото и да не им се иска на някои и ще лъсне голият на българското образование, ще си проличи, че и частните уроци не помагат, горките родители, само им скубят парите тези шарлатани

33

лазаров

преди 16 години

моето мнение е : синдикати и правителство играят една игра-да останат по дълго време на власт.виновни сме родителите,даскалите и синдикатите.даскалите-за това което показаха като доверие към синдикатите ,родителите,които повярваха на даскалите, и синдикатите,които излъгаха даскали и родители.

32

яко

преди 16 години

накуде - накъм съд в Страсбург и със съдействието на Комитета в Хелзинки

31

pipiq

преди 16 години

Много си прав, точно това е целта на заниманието. То народа така или иначе си е изпростял ужасно ... незнам дали има повече накуде. От тук нататък вече си е геноцид.