135

Lan

преди 4 години

"Хаотичното" всъщност е многостранно! Въпрос на работа е да се въведе някакъв ред в хаоса. Не виждам как лекар може да изкаже подобно предположение само от повърхностни наблюдения. Дислекцията е рядко срещана, в България не по-често отколкото навсякъде другаде. Звучи ми несериозно. :) Удобно е някак си родителското безхаберие да бъде заменено с болест...

134

Анонимен

преди 4 години

До Lan 135всъщност хората с дислекция са съвсем нормални личности! Ако не се откажат и попаднат на много добри учители, могат да станат и гениални. Повечето отказват да влязат в "нормалната" рамка. Киану Рийвс е с дислекция например...и за съжаление се е отказал от образованието си........Според сина ми има много българи с недиагнозирана Дислексия! Той често си идва в България и ми го е споделял доста пъти.

133

Анонимен

преди 4 години

До Lan 130Иначе хората с дислекция не гледат едностранно на проблемите :)...даже може да се каже, че гледат много по-многостранно и това ги обърква.......Многостранно или хаотично? Разликата е солидна! За някои българи е доста трудно да тълкува макър вече и да са на години. :))))))

132

Lan

преди 4 години

131, всъщност хората с дислекция са съвсем нормални личности! Ако не се откажат и попаднат на много добри учители, могат да станат и гениални. Повечето отказват да влязат в "нормалната" рамка. Киану Рийвс е с дислекция например...и за съжаление се е отказал от образованието си.

131

Анонимен

преди 4 години

Не изпитите трябва да променяте, а метода на преподаване и въвеждане на повече часове за упражнения.

130

Lan

преди 4 години

При дислекция проблемът е самото четене, често децата се научават много трудно да четат, тъй като не приемат текста като еднородна материя, НЕ е проблемът в разбирането. Макар че не одобрявам и тези визуализации с изкачащи букви и думи...ами не точно. По-скоро текстът се приема като цялост, не като сбор от букви и като таква цялост може да се чете и обърнат, и разместен...Когато се обясни устно на такова дете, то те разбира. Когато се научи да чете, то също разбира. Може да си представя нещата.

129

Анонимен

преди 4 години

До Lan 129..машиналното четене без разбиране НЕ е свързно с дислекция!....Това е един от показателите в по-напреднала детска възраст. Не съм чел за дете с Дислекция което да е с напълно/правилно изградена личност!!!!

128

Lan

преди 4 години

Тези деца не са научени на нормално междучовешко общуване, речево, какво оства пък да прочетат, пък и да си представят какво аджеба им пише там...Това, свързано със свръхслабия речник (резултата от липсващата социализация) и ето ти - компютърни зомбита! Те НЕ са болни, те са осакатени....Иначе хората с дислекция не гледат едностранно на проблемите :)...даже може да се каже, че гледат много по-многостранно и това ги обърква.

127

Lan

преди 4 години

126, машиналното четене без разбиране НЕ е свързно с дислекция! Свързано е с непълноценно изградени личности. Детето няма интерес, ама няма интерес към нищо освен екраните и предлаганите наготово от там визуални стимулации. Няма развито въображение и мечти. Въображение няма, защото мозъкът е свръхстимулиран с екраните, мечти няма защото обикновено е презадоволено. Та за какво му е да си представя какво чете - това е много по-слаба стимулация от екраните.

126

Lan

преди 4 години

124, никакви специалисти не могат да компенсират липсващите родители! НИКАКВИ! Не може специалистът да замести родителите - това са хора, не вълшебни феи, работят час-два-три СЕДМИЧНО с детето. Родителят е всеки ден и е постоянният приемер за подражание. В момента имаме деца, гледани в семейства, но по-самотни и диви от сираците, отгледани в домове!

125

Анонимен

преди 4 години

До Lan 125...ти да не мислиш, че някой го е бил или навиквал...ами не е!Има разбира се, в България има, има и безпорни доказателства за това! както писах по долу, българина от България гледа едностранно на проблема, като малко дете с Дислексия!

124

Анонимен

преди 4 години

До Lan 123Назад си Лан, аз вече писах (номер 97) какво горе долу е Дислексията и как се преодолява чрез специален методо на обучение. Има деца с Дислексия които са изключителни математици, физици и тн!

123

Lan

преди 4 години

124, ти да не мислиш, че някой го е бил или навиквал...ами не е! Обаче учителката беше дисциплинарно наказана след жалба от възмутената родителка! Въпросната родителка, която не си е свършила работа с детето, си намери удобна жертва. Те така - ама не може министърът да направи реформа сред родителите...аборигените са мнозинство. А мантрата за правата и достойнството на детето добива уродливост, която ще докара изродено обещство. :) Ще си имаме деца с дойстойнство и интелект на шимпанзета!

122

Анонимен

преди 4 години

До Lan 121Да ти дам идея викаш ами ето давам я, трябват специалисти по детско развитие, това е! "Ангелчето" не е причината а следствието! Да го биеш/навикваш - по магаре! Да почнеш от родителя е най-добрата алтернатива но колко от родителите в България стигат до извода че нещо с тях самите не е наред?! Тук би трябвало да помогне държавата ако има на разположение истински специалисти със знания и висок морал.

121

Lan

преди 4 години

122, ам че питай го тогава сина ти какво е това. Дислекцията рядко, почти никога не е свързана с нарушена интелигентност. Мозъкът обработва информацията по различен начин и това се забелява най-вече при работата с писмени източници - четене, писане и картини. Дете с дислекция може спокойно да бъде приобщено, просто трябва малко повече търпение при четенето.Не знам нищо за обрзУвателна способност, тук коментирам през цялото време обрзОванието в България.

120

Анонимен

преди 4 години

До Lan 120..идея нямаш какво е това дислекция ,нали?....Мен и моето семейство по-принцип нищо от много години насам не ни притеснява, нито здравословно или финансово. Децата са ми образовани, сина ми е един от младите специалисти по Дислексия в болница - Холандия. Сам пишеш че нещата вървят надолу и всички го виждаме! Подходът на повечето педагози е погрешен и изкривен а от министерството - не питай! Родителските "недъзи" ги има но как се прилага професионалната образувателна способност??

119

Lan

преди 4 години

Малкото ангелче-побойник обаче изобщо не се притеснява от нея (щ'то па, нали тате кава, че е оная уфса) и не спира, не спира да се дърпа дори когато ръката го бори от захвата ѝ - та така, перфекто отбелязани пет пръста на англеската ръчичка. Дай идея как да се дицпилинира такова детенце?! Ама си помисли, че твоето може да е отнова на земята...

118

Lan

преди 4 години

116, :) идея нямаш какво е това дислекция ,нали? :)А иначе нормално учителите не би трябвало да имат особени проблеми с дициплината, така че това не би трябвало да те притеснява! Ама ако ги има първите 7 де...ако родителят е отсъствал, вече може да се притесняваш! Знаеш ли една учителка как насини ръката на едно детенце. Та въпросното ангелче свалило на земята едно дребно детенце и го ритало. Учителката се опитала да възпре, хубаво, ама онова не чува и не разбира, та го хванала за ръката!

117

Анонимен

преди 4 години

Много съществен проблем е критерият на населението какво трябва да се учи. Масово и родители, и ученици имат ограничена обща култура и критерият им за достатъчно ниво е това, което те са запомнили, с което боравят свободно и разбират. Фактът, че светът се усложнява, че пазарът ни изхвърля не в ограничена, а в световна конкурентна среда, е извън мисленето на две трети от хората.

116

Анонимен

преди 4 години

Не става само с ядене, трябва и акъл!