На родителска среща класната диктува на ромска майка какво да пише в декларация, защото тя не може да чете, съответно и детето й е неграмотно въпреки, че ходи на училище.
Такива префърцунени учителки по литература като тази от видеото най-много влияят на децата да намразят училището. Най-омразното ми нещо в училище беше да пиша съчинения-разсъждения върху някакви анахронични художествени творби, а философията и логиката ми бяха любими предмети, Литературата просто трябва да се ограничи и да стане лек предмет като рисуването или музиката.
До Анонимен 73Физиката не е само двигатели с вътрешно горене.математиката не е само алгебра също! Тук не става въпрос какво обхваща физиката а как да се предизвика интереса към нея.
Вече се изморих да обяснявам на детето ми, защо трябва да ходи на училище при положени, че там среща една враждебна среда.
Днес детето ми казва на учителя по физическо, че кракът го боли и да го освободи от час по физическо, а учителят го кара насила да влиза да играе. "БРАВО!" на такива учители. "БРАВО!" и на тези, който пишат по милост 3 на неграмотните.
Хейтъре,между другото училището няма никакъв механизъм да те спре да четеш! Можеш да четеш ВСИЧКО, това е най-големият плюс на новото време. Информацията е достъпна. Които искаш автори и колкото искаш. Десетината книжки в учебната програма можеш да ги прочетеш за месец - после си свободен да се образоваш. В днешно време можеш да четеш и по точния списък книги на Оксфорд например (има ги достъпни). И можеш да си сигурен, че госпожата ще грейне, ако има поне един такъв ученик!
Решението срещу неграмотността е КРАЙ на толерастията. Край на делегираните бюджети и в училищата и в университетите, двойки за незнаещите, повтаряне на класове, отстраняване от училище на нетърпимите, намаляване на социалните помощи и привилиегии...и други УЖАСНИ методи :). Хейтъре, по СОЦ-а беше още по-скучно и черно-бяло всичко в училище. Цветни картинки - само в първи клас, черна дъска, никакво инерактивно образование, НО грамотността беше много висока!
Хейтър,абсолютно всички нации учат собствените си автори. "Ограничените локално" те определят като индивид, защото първо си човек, после ти е пола и веднага след това ти е нацията (корена). Ако беше прочел достатъчно, независимо каква литература (или беше слушал в час по история), щеше сам да стигнеш до този *** факт. А в училище се учи и световна литература като списъкт е близък с този, който се изисква от световните университети. Вярно е, че е доста постничък...*** и това е мноооого трудно.
Най-голямата грешка в системата на образованието е.че самите учители попълват мату.и и важни изпити на роми.особено в училища по селата.на самият изпит се правят.че пишат.но не драскат нищо.после се попълват.докато такива неща има.ще се затрие тази нация.излизат неграмотни.минават в следващ клас.без да могат да четат.пишат.да смятат.а за историята...да не говорим.че нищо не се знае...трагедия е.Решението е никакъв друг клас.ако е неграмотен ученикът и никакъв компромис.защото загива нацията
Хейтър,дори и бира да те карат да пиеш по задължение е НЕПРИЯТНО! Можеш да си сигурен в това...Не се ли научиш САМ да учиш, да намираш интересите си и да се развиваш, никой учител не може да ти помогне.
Хейтър,:) виж ти...пак учителят е виновен. Аз да ти кажа под секрет. Ако учителката влезе и каже "Утре да сте прочели по 10 страници, абсолютно по желание - свободен текст, защото ще правим преразказ!" - Половината ПАК няма да са прочели нищо! Защото ще те изненада, ама наистина момичетата мислят основно за прически/грим/момчета, а момчетата за гъзария/коли/компове. Дори да каже - "Да гледате филма "Ромео и Жулиета"" пак поне половината НЯМА да го направят...защото ПАК е по задължение!
За учениците това е равносилно на убийство, Убийство на желанието им да се развиват. Сега, 20 годйни след като съм завършил, съм забравил всичките си учители. Животът ме е оплел и не мисля за тях. Само за един човек си спомням, човек, който ни прожектира Амистад в часовете по история, кара ни да гледаме Да срещнеш Джо Блек и Ромео и Жулиета с Лео ди Каприо. Точно този учител ме е изградил като човек и винаги ще помня името му.
Или "довечера всички искам да гледате Зеления път и да ми кажете книгата или филма ви харесаха повече. И не ми почвайте пак с това колко велики автори има в конспекта- като бях дребен и сега имаше точно двама, които си заслужава четенето - Димитър Димов с "Осъдени души" и лириката на Вапцаров. Всичко друго е тотал щета, като почнем от мъката Пенчо Славейков и продължим през Елин Пелин и т.н. Това се писатели, които са ограничени локално. Не казвам, че са лоши, просто не са модерни.
Истината е много тежка и на никой не му изнася да я каже директно. Този метод на обучение е за коша. По всички предмети. Влиза учителката и декламира урока. Без чувство, по задължение.Приема учениците като празноглави ***, които мислят само за прически (момичетата) и комп. игри (момчетата). Оттам идва целия проблем. Това води до тъпеене в час. А как това може да се прекъсне? Примерно по литература госпожата на влизане казва: Утре да сте прочели Гняв на Стивън Кинг.
Умни работници в колонията не са необходими, важно е да са сръчни и готови на всичко. Освен това е важно да се обичат господарите като богове. За целта историята и патриотичното възпитание трябва да са излишни и да отпаднат или най-малкото да се направят удобни.
Господинът от "уча се" го каза много правилно , не е ли информацията представена интересно, няма да се оправят нещата. Ето един пример.Най-омразният и скучен предмет в училище ми беше историята. Госпожата изнасяше факти, години абе суха материя. Учих, колкото като ме изпита да имам добра оценка и след това автоматично ми се изтриваше информацията. Обаче, във Фермата по бтв даваха епизоди с няколко минутни видеа по българска история, ама много хубави и интересно направени.Е как няма да го запомя!
Истината е че в днешна костовистка България каузата на всички са само парите .Оттам пошлото лицемерие и погнусата на всички от всичко .Пример е вечния връзкар и предател ,подлеца Стефан Цанев ,търговеца със словото .
Пример: Синът ми не понасяше физика. Един ден се върна от училище и сподели че урока по физика се бил провел в двора на училището като учителя по физика докарал стар четиритактов мотопед който искал да го запали с помощта на учениците си. Децата не се усетили в началото че урока бил за двигатели с вътрешно горене. От този ден той е фен на физиката без усилия и му върви. За съжаление случката не е от пределите на България но на практика не би било проблем да се проведе и у нас.
Неграмотността в българското училище - система, оставена на автопилот