"Никой не те кара насила да работиш ИТ."Той го работи, защото МОЖЕ!Като е толкова лесно, отиди ти да станеш ИТ. Какво завиждаш само?
До Анонимен 40И ти плащат извънредния труд.А на работещите никой не им плаща за извънреден труд.Темата не е за ИТ.Публикувайте си статия за ИТ сектора и там се оплаквайте от извънредния ви труд!
Проблемите са, че масово не им се работи, груби, арогантни и некъпaни са. Все някой им е крив, все реват, защо им даваш жълти стотинки или защо им даваш едри пари. Средно положение няма в което да са доволни, освен ако не им дадеш точно - 1лв+50ст+10ст. (Говоря за София.)И хората долу са си го казали много ясно - трудно им е вече да крадат нафта и затова не искат да работят. Или завиждат на ТИР-аджиите, че взимат по 5000 лева заплати, но в същото време искат да са си вкъщи и да набият жена си.
До Анонимен 38Стига сте навирали навсякъде тия програмисти и инженери! Вече сте досадни с това ИТ и инженери. По цял ден в сайта ИТ и инженери! Кога работите, бе! Като ти е много тежка работата, отивай шофьор, строител или шивачка, да видиш как ще ти "олекне"! Никой не те кара насила да работиш ИТ.
Програмист съм, близо 4 години преди 21:30 не съм си тръгвал от работа! А съм започвал в 08:00 сутринта. С половин час обедна почивка!
Извънредният труд от 150 часа годишно работодателите си го "вземат" от работника за няколко месеца. За година положеният извънреден труд е много повече от 150 часа. Синдикати и Инспекцията по труда го знаят, но мълчат. Сега искат да узаконят 300 часа годишно извънреден труд. Някой консултира ли се с лекари, психолози и трудова медицина, посилно ли е да се работи по толкова много? До какво ще доведе това ненормално работене? Хората не са машини, ще умират на работа.
До Анонимен 35Като е много лесно да въртиш геврека, що не се хванеш ти да го въртиш?Стоиш на бюро по цял ден, клатиш си краката, чоплиш си носа и чакаш да стане 16:30 часа, за да си тръгнеш. Събота и неделя се чудиш къде да отидеш за релакс, а през това време хората работят яко. И се мислиш за нещо голямо. Но не си. Просто си се оправил с роднинство или партийно членство. Не с кадърност или образованост.
Навсякъде условията на труд са ужасни, навсякъде не се спазва раб. време, навсякъде отношението на управата към работниците е тормоз, издевателства, унижения, обиди и изнудване. После управата твърди, че хората доброволно работели извънредно.Инспекцията по труда е проформа. Ще наложи някаква глоба, която е нищожна в сравнение с печалбата от извънредния труд. Шефовете ще платят глобата и ще продължат по старому. Кучетата си лаят, керванът си върви. Синдикатите къде са?!
Кадри има, други са проблемите. Плюс това заплатата на един шофьор е сравнима със заплатата на един инженер. (Вярно има инженери с повече късмет, с опит и стаж, които се котират и 5 пъти по-добре, но това е друга тема.)Не е ясно какви точно са проблемите на един неук българин. Иска 5000 лева заплата за да върти геврека. Ами да, наистина вози хора и би трябвало да отговаря за животите им, но и това което получава като заплата не е малко, сравнено с друга работа. Да ходи на нивата да копа тогава.
До чиновникАко им давахте нормални заплати нямаше да крадат.Пак впрягаш каруцата пред коня като типичен чиновник
Шофьорите от градския транспорт рязко намаляха, откакто стана невъзможно да крадат нафта. По същата причина и в БДЖ са закъсали за машинисти. Във всеки бранш, където не може да се краде, има недостиг на кадри. Простолюдието нямате нагласата да си изкарвате парите с труд, а постоянно търсите нещо да откраднете и да въртите далавери.
Много са ниски изискванията на кат към мафията герб ,а към народа огромни ;) Що тъй ? Това не е ли опасно ??? Или може да стават катастрофи ,ако ги правят правилните хора от гербавата община
Много трудно от градския транспорт да се преквалифицираш на тираджия. Който иска да взима по 5000 лв нето (чисто) като тираджия за Европа да отиде в job bg и да кандидатсва. Фирмата , в която работя предалага и категория. Плаща за всичко. Фирмата е Акционерно Дружество с капитал - милиони евра. До нас има още 10 такива фирми и всички търся и заплатите не слизат под 4000 лв чисто.ако не вярвате отвори *** bg обявите седят с месеци
ПО ВРЕМЕТО на СОЦА нямахме право да протестираме.Работехме денонощно, седем дни в седмицата, делник и празник.При норма часове за месеца 208 часа, всеки месец правехме допълнително от 70 до 100 часа извънреден труд.За да получиш 2 дни почивка, трябваше да се молиш на нарядчика. Той правеше разписанието ден за ден и едва в 5 ч. следобед разбирахме кой кога трябва да се яви на работа в следващото денонощие от 0,00 до 23,59 ч.. Месечен график нямаше.ДАНО колегите от Гр. транспорт да успеят!
Има и други проблеми освен финансовите за решаване.Например липсата на тоалетни по спирките или липсата ни химическа тоалетна в автобуса.
И ДА ЦЪКАШ ПО ЦЯЛ ДЕН МИНУСИ... *** В JOB BG И ВИЖ С ОЧИТЕ СИ, ЧЕ СЕ ТЪРСЯТ БЛИЗО 50 МЕЖДУНАРОДНИ ШОФЬОРИ И ЗАПЛАТА ПО 4000К НЯМА.ПОКАЖИ МИ В МЕДИЦИНСКИЯ КЪДЕ ИМА ОБЯВА ЗА ЛЕКАР СЪС ЗАПЛАТА 5000 ЛВ. В БГ БОЛНИЦА ИЛИ БГ ЧАСТНА КЛИНИКА.
До Ф.С.В.Колкото и да се оправдаваш, пак си оставаш неграмотен. А неграмотниците, както сам си знаеш, ви таковат, кой както си иска.
Недостиг на кадри в транспорта, а условията на труд – ужасни!