До Анонимен 66Говориш глупости. Голямата част от заводите бяха харизани на алчни некадърници, които хабер си нямаха от производство и направиха каквото можаха да разпродадат активите и да се качат на хубави колици. Малка част бяха продадени и затворени от чужди инвеститори, но не защото не бяха конкурентни, а за да ликвидират конкуренцията. Беше им позволено и им излезе безкрайно евтино. Това, което тогава имаше, няма и да го има, защото се мисли само за крадене.
Славата, айде, ***-дойди, ами и индустрията, а най-вече и българите дето разчитаха на нея, и не само те!
Индустриализацията е смърт за България. Имахме най-хубавата храна, най-хубавата земя и най-добрите земеделци. Какво стана? Комунистите развалиха земеделието, отровиха земята и превърнаха земеделеца в работник на конвейер.
България можеше да произвежда най-качествената храна в света, докато комунистите не решиха да правят индустриализация. Соцзаводите са на загуба още на чертожната дъска. Как се строи соцзавода? Ако е открит да кажем 50-те г. на 20 в., то оборудването му е от 20-те години и т.н. Самят факт че до края на 70-те ние произвеждаме бензинови /!!!/ камиони ГАЗ, модел 30-те години говори сам за себе си. Заводите фалираха не защото бяха ограбени, а защото бяха неконкурентноспособни.
За чий ни са заводи след като има банани??И химическата промишленост ударихме,защото ревахме,че била замърсител,а се оказа,че сега въздухът е в пъти по-замърсен отколкото при работеща такава!!Един кибрит български няма,една клечка за зъби родно производство.......!!Ревем срещу ония отпреди 27 години ама............лесно валута от държавата не излизаше!!Всичко,което има възможност-родно производство и ако няма такова тогава внос!!А сега-разграден двор!!Плащай за всичко от джоба-нетен консуматор!!
До vlady 51Ама като Генади е свикнал от пръдня боя да вади как така ще надене такава инвестиция?! Той Генади мисли само за ден от точно 24 часа - цепи секундата! След него - потоп защото се изживява за император!
До Анонимен 61Пак други са ни виновни! Казал Гошко на Тошко да скочи от клона, Тошко скача и Гошко е виновен! И така до края на света! Ямайка ни изпревари отдавна! Сега сме наравно със Сумалия!
До Бай ИванIT сферата е повече в сектора на услугите цялото им производство е имагинерно, иначе си раздават големи заплати, но не е много заслужено!
До 58А добива ли се Литий в България? Явно всичките останали там кукери трябва да взимат минимум по 600 милиграма дневно!
Ниезатворихме Кремиковци, Стомана, Плама, Девня, Видахим, Химко, Арсенал, и още много и много. Днес производството на дискови запаметяващи устройства, магнитни глави, памети и прочие изглежда като невъзможен спомен от бъдещето. Няма ги белите стаи. През последните 20 години медиите с умиление и възторг показваха поредната построена чешмичка, ремонтирана градинка, сменени тротоарни плочки, откриване на 2-3 км магистрала (по стара традиция за някой пореден път) или МОЛ. На фона тези значими строежи, въвеждането в експлоатация на метрото, сградата на Автогарата и РВД на летище
Корабостроителният завод във Варна, проектиран и построен от наши специалисти, е един от най-съвременните в Европа. Цикълът до готов кораб може да бъде 3-4 месеца! Той произведе танкера Хан Аспарух с товароподемност 100 хиляди тона. С помощта на ООН (ПРООН) във Варна бе построена хидродинамична лаборатория, даваща възможност да се изпитват корабни модели и корабни винтове за сложни комбинирани ситуации. Научно-изследователският и проекто-конструкторският институт по корабостроене във Варна първи в социалистическите страни въведе автоматизирано проектиране на кораби с електронно-изчислителна
До 54Просто не е имало възможност да не сме били едни от най-добрите! Майстори сме на клишетата и гръмките фрази и все сме с подвита опашка! Защо швейцарците например са били винаги добре без тези лафове за преди и сега?! Ех българска му работа!!!
Корабостроителният завод във Варна, проектиран и построен от наши специалисти, е един от най-съвременните в Европа. Цикълът до готов кораб може да бъде 3-4 месеца! Той произведе танкера Хан Аспарух с товароподемност 100 хиляди тона. С помощта на ООН (ПРООН) във Варна бе построена хидродинамична лаборатория, даваща възможност да се изпитват корабни модели и корабни винтове за сложни комбинирани ситуации. Научно-изследователският и проекто-конструкторският институт по корабостроене във Варна първи в социалистическите страни въведе автоматизирано проектиране на кораби с електронно-изчислителна
Корабостроенетоот Освобождението до 1945 г. е произвело 86 плавателни съда с обща товароподемност 15 500 тона. Най-големият кораб е бил с товароподемност 800 тона. От 1945 до 1990 г. са произведени 1450 плавателни съда с обща товароподемност 5 милиона тона. От износ на кораби спечелихме 2 млрд. щ. д. (5 пъти повече от инвестициите за отрасъла).
До АнонименДа си купят читава техника като Tatra Force, Oshkosh Military, МЗКТ и т.н. и няма да имат проблеми с неравностите. Първите два варианта са с доста приемлив разход на гориво 35-40/100.
Давал съм този пример многократно.Завод "Васил Коларов" София. Половината е приватизиран от Хюндай другата половина от генерал на ДС. Единия продължава да продава продукция из цял свят другия фалира януари месец (познай кой фалира въпреки че до 2015 също имаха клиенти от цял свят) ?Ако комунистите бяха направили приватизацията 90-91 г. нямаше да се водят подобни спорове.
Толкова си могат Татовите кадри ! Нарязаха заводите на скрап ,организираха си мутри да трепат хората , и сега - нямало индустрия !
До Бай Иванстига с тая ИТ сфера бе, там работят двайсетина хиляди телефонисти, то ако става за въпрос грантаджиите от разни НПО-та, финансирани от ФАЩ сте повече.
България загуби славата си на индустриална държава