104

Червената помия

преди 13 години

Боби, някъде тук да те обидих с нещо?Сега пак няма да те обиждам, а ще ти кажа нещо, коаето в твоето електротехническо образование си пропуснал.Да си чувал за редуктори?Планетарни?Вълнови?Колко ампера са необходими на електромотор, директно свързан с колелото на автомобила, монтиран в главината, да речем, и такъв,малък и бързооборотен, свързан с колелото чрез редуктор, увеличаващ въртящия момент 50-100 пъти?Хората отдавна са решили проблема с амперите и голямия капацитет на акумулаторите...

103

Мари

преди 13 години

А когато станат колите двойно повече и задръстванията ежедневие, с колко км/ч мислиш, че ще пътуваш?

102

Един Българин

преди 13 години

Проблема беше че няма иновации, т.к. СИВ не ги подкрепяше. Един пич от Стара Загора е създал малък градски електромобил. Малко му куца дизайна и е само за един човек, но все пак това е само началото. Няма лошо и да се занимаваме с рециклиране на акумулатори имаме известно количество суровини и технологии. За съжаление последнот производство не е много чисто. С две ръце съм "ЗА" да сме проактивни по отношение на електромобилите.

101

мениджър

преди 13 години

"България ПРОИЗВЕЖДАШЕ и ИЗНАСЯШЕ електромобили из цял свят!"Глупости - трябваше да купуват по принуда от СИВ, но като се освободиха пазарите, никой вече не пожела да купи български соц.*** и фалираха безславно, както и Кремиковци, Правец и всичките останали соц.малоумия, дето им се чудиш да се смееш ли, да плачеш ли...

100

мики р

преди 13 години

браво бе чико

99

ДАН

преди 13 години

Помислете си по колко километри на ден изминавате в града - не повече от 50 км.макс 70-100 и каква е средната скорост на движение 50-70км/ч.Гледайте филма Who killed the ellectric car и всичко ще ви се изясни

98

Анонимен

преди 13 години

1kWh = 3,6 MJ - киловат-часът е мярка за ЕНЕРГИЯ, не за мощност. Мощността не се произвежда, умнико! Мощността е изразходваната енергия за едИница време, неграмотнико! Върни се в първи клас да се ограмотиш, и тогава акъли раздавай, смешнико!

97

Sim

преди 13 години

Пичове,всичките сте големи разбирачи...киловати,ампери у-а!Истината е ,че до няколко години електромобилите ще са реалност по пътищата или поне в градовете!Това е бъдещето просто!Вече има доста добри разработки на Митсубиши,Пежо,Хонда и др,които изминават около 250-300 км с едно зареждане достигат скорост около 120-140 км/ч ,а за 20 мин зареждане батерията успява да се зареди на 80%,така че не е скоро времето ,когато да си купиш кола с ДВГ ще е все едно да си купиш от старите тв вместо плазма!

96

lll

преди 13 години

И кое е това електромагнитно излъчване? При постоянния ток имам предвид ;)

95

Анонимен

преди 13 години

20 километра може да измине електрокар по равен път с 30 километра/часи каквотова устройва ли те за автомобил------------------------- Устройва го. За човек, който хвали руските коли това е идеално.

94

Георги

преди 13 години

тютюнопушенето със сигурност повече причинява рак от колкото електромагнитното излъчване, но хората не спират да пушат. Според мен това са някакви минимални стойности. Вече в такъв свят живеем, че ел. облъчване има от всякъде и никой със сигурност неможе да каже колко е вредно - GSM, wifi мрежи..

93

*

преди 13 години

Всичко е много хубаво, но мен ме притеснява вредното електромагнитно излъчване, което както всеки може да прочете причинява ред болести вкл. рак!

92

Боби

преди 13 години

Да 20 километра може да измине електрокар по равен път с 30 километра/часи каквотова устройва ли те за автомобилавтомобила трябва да изминава не 20 а поне 200 километра с едно зареждане, и то не с 20 км/час да се движи а с 120 км/час , което изисква много по мощен двигател и съответно по силен ток

91

Боби

преди 13 години

ама ти верно си мноо ***, нищо не разбираш а се слагаш навсякъде :)разбира се че може акумулатор да отдели 700 ампера за стартов ток за кратко време - няколко секунди или минутино при електрическите автомобили стартера един вид изпълнява ролята на двигател, т.е. необходим му е този ток не за няколко секунди, а за часове

90

Боби

преди 13 години

ок Венко, продължаваме да смятамеако имаме батерия 48 волта, която трябва да захранва 43 киловатов двигател със 895 А в продължение на колко....да речем автомобила да върви 3 часа без зареждане. значи батерията трябва да бъде с капацитет 2700 амперчаса приблизителнобатериите се зареждат с 1 десета от капацитета си в продължение на 10 часазначи зарядния ток трябва да е 270 ампера е какъв ще е този слънчев панел дето ще даде толкова а ?дори наполвина да е, пак не става

89

Червената помия

преди 13 години

И не заблуждавай четящите за акумулаторните батерии.На автомобила ти баятерията е от така наречения стартерен тип, която за кратко време може да отдели 400-700 ампера при 12 волта.Не огромните амперажи са страшни , а страшно е при електромобилите теглото на батерията.Алкалните батерии са така наречения тягов тип, те се "изтощават" по друг начин, отделяйки продълхжително време не малък ток.Между впрочем,платформен електрокар изминава 20-30 километра по равен път с едно зареждане, и с товар.

88

Иванов

преди 13 години

Да поясня само , нямам по принцип нищо към "Братята", ама акато ги знам колко са палави !!! :)))

87

Венелин

преди 13 години

Затова капацитета се мери в А час. За кола ще ти трябват примерно 1000 А часа капацитет.

86

Червената помия

преди 13 години

Боби, 10-15 слънчеви панела, като този, който описваш, и които могат да се наредят на покрива на която и да е къща, сутрин от 7 вечер до 18-19 часа в средно слънчев ден според теб каква акумулаторна батерия по капацитет могат да заредят?И още нещо-постоянно ли ползуваш цялата мощност на електродвигателя на един електрокар например?Постоянно черпиш 800 ампера например?Макар да си учил електротехника, не всички електрически машини работят на пълна мощност, в режим "на късо съединение".

85

Иванов

преди 13 години

Коли на ток ли ще правим или БОМБИ ! Аз мисля че има разлика и то голяма ! Да не стане така че правим една част и после като я сглобят да се окаже че е за някой секретен самолет на "Братята" !!! :)