Боби, някъде тук да те обидих с нещо?Сега пак няма да те обиждам, а ще ти кажа нещо, коаето в твоето електротехническо образование си пропуснал.Да си чувал за редуктори?Планетарни?Вълнови?Колко ампера са необходими на електромотор, директно свързан с колелото на автомобила, монтиран в главината, да речем, и такъв,малък и бързооборотен, свързан с колелото чрез редуктор, увеличаващ въртящия момент 50-100 пъти?Хората отдавна са решили проблема с амперите и голямия капацитет на акумулаторите...
А когато станат колите двойно повече и задръстванията ежедневие, с колко км/ч мислиш, че ще пътуваш?
Проблема беше че няма иновации, т.к. СИВ не ги подкрепяше. Един пич от Стара Загора е създал малък градски електромобил. Малко му куца дизайна и е само за един човек, но все пак това е само началото. Няма лошо и да се занимаваме с рециклиране на акумулатори имаме известно количество суровини и технологии. За съжаление последнот производство не е много чисто. С две ръце съм "ЗА" да сме проактивни по отношение на електромобилите.
"България ПРОИЗВЕЖДАШЕ и ИЗНАСЯШЕ електромобили из цял свят!"Глупости - трябваше да купуват по принуда от СИВ, но като се освободиха пазарите, никой вече не пожела да купи български соц.*** и фалираха безславно, както и Кремиковци, Правец и всичките останали соц.малоумия, дето им се чудиш да се смееш ли, да плачеш ли...
Помислете си по колко километри на ден изминавате в града - не повече от 50 км.макс 70-100 и каква е средната скорост на движение 50-70км/ч.Гледайте филма Who killed the ellectric car и всичко ще ви се изясни
1kWh = 3,6 MJ - киловат-часът е мярка за ЕНЕРГИЯ, не за мощност. Мощността не се произвежда, умнико! Мощността е изразходваната енергия за едИница време, неграмотнико! Върни се в първи клас да се ограмотиш, и тогава акъли раздавай, смешнико!
Пичове,всичките сте големи разбирачи...киловати,ампери у-а!Истината е ,че до няколко години електромобилите ще са реалност по пътищата или поне в градовете!Това е бъдещето просто!Вече има доста добри разработки на Митсубиши,Пежо,Хонда и др,които изминават около 250-300 км с едно зареждане достигат скорост около 120-140 км/ч ,а за 20 мин зареждане батерията успява да се зареди на 80%,така че не е скоро времето ,когато да си купиш кола с ДВГ ще е все едно да си купиш от старите тв вместо плазма!
20 километра може да измине електрокар по равен път с 30 километра/часи каквотова устройва ли те за автомобил------------------------- Устройва го. За човек, който хвали руските коли това е идеално.
тютюнопушенето със сигурност повече причинява рак от колкото електромагнитното излъчване, но хората не спират да пушат. Според мен това са някакви минимални стойности. Вече в такъв свят живеем, че ел. облъчване има от всякъде и никой със сигурност неможе да каже колко е вредно - GSM, wifi мрежи..
Всичко е много хубаво, но мен ме притеснява вредното електромагнитно излъчване, което както всеки може да прочете причинява ред болести вкл. рак!
Да 20 километра може да измине електрокар по равен път с 30 километра/часи каквотова устройва ли те за автомобилавтомобила трябва да изминава не 20 а поне 200 километра с едно зареждане, и то не с 20 км/час да се движи а с 120 км/час , което изисква много по мощен двигател и съответно по силен ток
ама ти верно си мноо ***, нищо не разбираш а се слагаш навсякъде :)разбира се че може акумулатор да отдели 700 ампера за стартов ток за кратко време - няколко секунди или минутино при електрическите автомобили стартера един вид изпълнява ролята на двигател, т.е. необходим му е този ток не за няколко секунди, а за часове
ок Венко, продължаваме да смятамеако имаме батерия 48 волта, която трябва да захранва 43 киловатов двигател със 895 А в продължение на колко....да речем автомобила да върви 3 часа без зареждане. значи батерията трябва да бъде с капацитет 2700 амперчаса приблизителнобатериите се зареждат с 1 десета от капацитета си в продължение на 10 часазначи зарядния ток трябва да е 270 ампера е какъв ще е този слънчев панел дето ще даде толкова а ?дори наполвина да е, пак не става
И не заблуждавай четящите за акумулаторните батерии.На автомобила ти баятерията е от така наречения стартерен тип, която за кратко време може да отдели 400-700 ампера при 12 волта.Не огромните амперажи са страшни , а страшно е при електромобилите теглото на батерията.Алкалните батерии са така наречения тягов тип, те се "изтощават" по друг начин, отделяйки продълхжително време не малък ток.Между впрочем,платформен електрокар изминава 20-30 километра по равен път с едно зареждане, и с товар.
Да поясня само , нямам по принцип нищо към "Братята", ама акато ги знам колко са палави !!! :)))
Боби, 10-15 слънчеви панела, като този, който описваш, и които могат да се наредят на покрива на която и да е къща, сутрин от 7 вечер до 18-19 часа в средно слънчев ден според теб каква акумулаторна батерия по капацитет могат да заредят?И още нещо-постоянно ли ползуваш цялата мощност на електродвигателя на един електрокар например?Постоянно черпиш 800 ампера например?Макар да си учил електротехника, не всички електрически машини работят на пълна мощност, в режим "на късо съединение".
Коли на ток ли ще правим или БОМБИ ! Аз мисля че има разлика и то голяма ! Да не стане така че правим една част и после като я сглобят да се окаже че е за някой секретен самолет на "Братята" !!! :)
България рязко се заинтересува от електрическите коли