ЗАЗ не беше кола, а реклама на възможностите на социализма. Всъщност истенската цена на ЗАЗ беше цената на вложения метал в нея. Така че 1250 долара по онова време беше прекалено раздута цена.
До Анонимен 41. За цените добре. За годините чакане обаче, нещо не ми се вярва. За 1979 може, че съм бил малък и не знам как е било, но за 1984 и 1988.
Нарочно ли лъжеш или не знаеш? Преди 1989 върху заплатите на всички без земеделските стопани, се начисляваше 29% ДОО (Държавно Обществено Осигуряване). Това ДОО включваше всички сегашни осигуровки. За ТКЗС-тата е дълга тема, но явно и за тях не знаеш или манипулираш.
Трима съседи си купиха Лада(Жигула) по общия ред без никакви привилегии. Първият я купи през 1979 след 2 години чакане. Вторият си я купи през 1984 след 3 години чакане, а третият си я купи през 1988 за след 4 години чакане. Всичките си имаха друга кола преди ладата. 6100 лева продаваха Лада. 5800 лева Москвич. 7600 лева Вартбург. 12000 лева Волга. Под 6000 лева бяха Трабант, Запорожец, Шкода, Застава, двата полски Фиата.
До Анонимен 33. Нали се сещаш, че пишеш неверни неща. Първо ПЕНСИОННИ ВНОСКИ НЯМАШЕ. Бяха ликвидирани Пенсионните фондове и всички удръжки влизаха в Държавния бюджет( без така нареченото Самооблагане, което влизаше в Общините). Второ дядо ми е работил в ТКЗС. Ако знаеш, че там са работили за 50 стотинки трудоден, няма да пишеш за "свободни" земеделци. Да имаше и пенсии на АБПФК. Те стигаха до 320 лева.
Лада 1300 - януари 1979-та -> 6600 лв.Колите на старо бяха по-скъпи от новите, щот не чакаш 15г...
Можеше да си купиш от приятел или от роднина! В Кореком, невинаги обръщаха внимание, откъде са доларите. Имало е и ситуации, с хвърляне на доларите на земята, но ако отидеш само да гледаш - никой не ти обръщаше внимание. Ченчаджийчетата си личаха отдалеч. Лично аз, през 1980-та си купих долари от познат(бях в казармата), при съотношение - 3:1(лев:долар)! После съотношението стана 7:1, а в началото на 90-те - вече бе 22:1. После към 1996-1997 - отиде от 3000:1 до 5000:1! Тогава синът ми бе бебе.
Спомням си и цените на края, през 1989. Москвич Алеко 13 200. Лада 2107 12 500. Не съм сбъркал, Ладата се продаваше по - евтино от Москвича. Минимална заплата 140 лева. Баща ми вземаше 360. Аз започнах работа през 1990 с 420 лева. Имах вноска от 1981. Така и НЕ излезе до.... И си ги изтеглих ПАК 1500 след 10 години.
До дедкоЖивеем в ерата на интернет.Може да видиш колко е средната заплата в момента и колко струва една Дачия.Разделяш цената на автомобила на заплатата и виждаш,че днес са необходими по-малък брой заплати.
Хайде да уточним,че нямаше 36 лева пенсия по това време за хора, които са се осигурявали за пенсия. Подобна пенсия, наречена земеделска пенсия получаваха земеделските стопани без да са се осигурявали. С тези пари те можеха да живеят, както сега с над 500 лева пенсия. В кооперацията, в която живеех през 60-те години имаше един пенсионер с много ниска пенсия от 90 лева. Останалите бяха с по-високи пенсии, а бяха хора всякакви.
Да уточним. Написали сте 1980. Баща ми получаваше около 260 лева заплата, което си беше много. Минималната беше 120 лева. Дядо ми почина през 1980 с 36(тридесет и шест) лева пенсия. През тези години, ако опиташ да си купиш $ и те хване чичко милиционер, ставаше страшно. Останалото хората са го написали.
Не пишеш че и Партийните секретари бяха с предимство ,също и женати ако беше хубава пак този секретар я обиждаше, даваше и карта за морето и то такъв късмет че и той през същото време е там! Ако се заинтересуваше и директора!!!
Почти всички коли се купуваха при първата доставка с изключение на Лада, за която се чакаше повече, но не 10 години, както обичат да лъжат. Аз си купих Вартбург 12 дни след като си направих вноската. Купуваше се със заем от ДСК с 2% лихва, но имаше някакво леко ограничение колко трябва да платя без заем и колко със заем. Нямахме проблем с тогавашните заплати да изплащаме няколко неща едновременно - жилище, кола, телевизор, видео, пералня и т н. Аз плащах три такива.
казвал, че в края на 70-те е успял да се сдобие / след близо 10 г чакане/ с нова Лада за 6 100 лв. Това са били около 35 негови заплати по онова време. Днес карам едногодишен плъг-ин хибрид, купен нов за приблизителната равностойност на 18 мои заплати. Сметките са ясни, мисля!
Който е писал статията хал хабер си няма как се купуваше автомобил преди 1989 година. Първо се прави вноска от 1500 лева в ДСК за покупка на автомобил и се пише каква марка ще купуваш и получаваш номер. Марката можеше много лесно да се смени по всяко време с друга без да се сменя номера. При получаване на поредната доставка, хората с най-малък номер записани за този автомобил можеха да го купят. Почти всички коли се купуваха при първата доставка с изключение на Лада, за която се чакаше повече,
Колко струваше нова кола по времето на социализма?