39

Анонимен

преди 2 години

ЗАЗ не беше кола, а реклама на възможностите на социализма. Всъщност истенската цена на ЗАЗ беше цената на вложения метал в нея. Така че 1250 долара по онова време беше прекалено раздута цена.

38

Анонимен

преди 2 години

Най - ниската пенсия 1990 година беше 120 лв. на чистачките!

37

До41

преди 2 години

Нещо си се объркал,Фиат 125 беше около девет хиляди лева.

36

diamobg

преди 2 години

До Анонимен 41. За цените добре. За годините чакане обаче, нещо не ми се вярва. За 1979 може, че съм бил малък и не знам как е било, но за 1984 и 1988.

35

До 40

преди 2 години

Нарочно ли лъжеш или не знаеш? Преди 1989 върху заплатите на всички без земеделските стопани, се начисляваше 29% ДОО (Държавно Обществено Осигуряване). Това ДОО включваше всички сегашни осигуровки. За ТКЗС-тата е дълга тема, но явно и за тях не знаеш или манипулираш.

34

Анонимен

преди 2 години

Трима съседи си купиха Лада(Жигула) по общия ред без никакви привилегии. Първият я купи през 1979 след 2 години чакане. Вторият си я купи през 1984 след 3 години чакане, а третият си я купи през 1988 за след 4 години чакане. Всичките си имаха друга кола преди ладата. 6100 лева продаваха Лада. 5800 лева Москвич. 7600 лева Вартбург. 12000 лева Волга. Под 6000 лева бяха Трабант, Запорожец, Шкода, Застава, двата полски Фиата.

33

diamobg

преди 2 години

До Анонимен 33. Нали се сещаш, че пишеш неверни неща. Първо ПЕНСИОННИ ВНОСКИ НЯМАШЕ. Бяха ликвидирани Пенсионните фондове и всички удръжки влизаха в Държавния бюджет( без така нареченото Самооблагане, което влизаше в Общините). Второ дядо ми е работил в ТКЗС. Ако знаеш, че там са работили за 50 стотинки трудоден, няма да пишеш за "свободни" земеделци. Да имаше и пенсии на АБПФК. Те стигаха до 320 лева.

32

Анонимен

преди 2 години

Лада 1300 - януари 1979-та -> 6600 лв.Колите на старо бяха по-скъпи от новите, щот не чакаш 15г...

31

До diamobg

преди 2 години

Можеше да си купиш от приятел или от роднина! В Кореком, невинаги обръщаха внимание, откъде са доларите. Имало е и ситуации, с хвърляне на доларите на земята, но ако отидеш само да гледаш - никой не ти обръщаше внимание. Ченчаджийчетата си личаха отдалеч. Лично аз, през 1980-та си купих долари от познат(бях в казармата), при съотношение - 3:1(лев:долар)! После съотношението стана 7:1, а в началото на 90-те - вече бе 22:1. После към 1996-1997 - отиде от 3000:1 до 5000:1! Тогава синът ми бе бебе.

30

diamobg

преди 2 години

Спомням си и цените на края, през 1989. Москвич Алеко 13 200. Лада 2107 12 500. Не съм сбъркал, Ладата се продаваше по - евтино от Москвича. Минимална заплата 140 лева. Баща ми вземаше 360. Аз започнах работа през 1990 с 420 лева. Имах вноска от 1981. Така и НЕ излезе до.... И си ги изтеглих ПАК 1500 след 10 години.

29

Алекс

преди 2 години

До дедкоЖивеем в ерата на интернет.Може да видиш колко е средната заплата в момента и колко струва една Дачия.Разделяш цената на автомобила на заплатата и виждаш,че днес са необходими по-малък брой заплати.

28

Анонимен

преди 2 години

Хайде да уточним,че нямаше 36 лева пенсия по това време за хора, които са се осигурявали за пенсия. Подобна пенсия, наречена земеделска пенсия получаваха земеделските стопани без да са се осигурявали. С тези пари те можеха да живеят, както сега с над 500 лева пенсия. В кооперацията, в която живеех през 60-те години имаше един пенсионер с много ниска пенсия от 90 лева. Останалите бяха с по-високи пенсии, а бяха хора всякакви.

27

Анонимен

преди 2 години

До Анонимен 26 Точно за Лада се чакаше по 10 год.

26

Имаше и още един

преди 2 години

начин - ако колата е била отнета, защото в нея са били транспортирани наркотици!

25

diamobg

преди 2 години

Да уточним. Написали сте 1980. Баща ми получаваше около 260 лева заплата, което си беше много. Минималната беше 120 лева. Дядо ми почина през 1980 с 36(тридесет и шест) лева пенсия. През тези години, ако опиташ да си купиш $ и те хване чичко милиционер, ставаше страшно. Останалото хората са го написали.

24

Анонимен

преди 2 години

Бла,бла,бла.Държавата на Радеф потъва,а вие ни качвате на черешата с тъпия социализъм!

23

Кики

преди 2 години

Не пишеш че и Партийните секретари бяха с предимство ,също и женати ако беше хубава пак този секретар я обиждаше, даваше и карта за морето и то такъв късмет че и той през същото време е там! Ако се заинтересуваше и директора!!!

22

Анонимен

преди 2 години

Почти всички коли се купуваха при първата доставка с изключение на Лада, за която се чакаше повече, но не 10 години, както обичат да лъжат. Аз си купих Вартбург 12 дни след като си направих вноската. Купуваше се със заем от ДСК с 2% лихва, но имаше някакво леко ограничение колко трябва да платя без заем и колко със заем. Нямахме проблем с тогавашните заплати да изплащаме няколко неща едновременно - жилище, кола, телевизор, видео, пералня и т н. Аз плащах три такива.

21

Моят дядо ми е ....

преди 2 години

казвал, че в края на 70-те е успял да се сдобие / след близо 10 г чакане/ с нова Лада за 6 100 лв. Това са били около 35 негови заплати по онова време. Днес карам едногодишен плъг-ин хибрид, купен нов за приблизителната равностойност на 18 мои заплати. Сметките са ясни, мисля!

20

Анонимен

преди 2 години

Който е писал статията хал хабер си няма как се купуваше автомобил преди 1989 година. Първо се прави вноска от 1500 лева в ДСК за покупка на автомобил и се пише каква марка ще купуваш и получаваш номер. Марката можеше много лесно да се смени по всяко време с друга без да се сменя номера. При получаване на поредната доставка, хората с най-малък номер записани за този автомобил можеха да го купят. Почти всички коли се купуваха при първата доставка с изключение на Лада, за която се чакаше повече,