Често гледам по телевизора как се вземат много стари и безнадеждно изгнили трошки и с много труд и умения се реставрират и ползват.Вече съм объркан от тази екология.Аз карам 24 годишно БМВ 316 компакт с газов инжекцион.т.е.от бурията излиза водна пара.Колата не харчи масло-сменям,карам 10 хил.километра без да доливам и пак сменям.Колата няма никакви проблеми-поддържам ходова част,спирачки,гуми,ламарини ,салон.Защо някой иска да ми пробута нова кола,която пет пари не струва.Сервизите пълни с нови
вместо някаква западнала А6-ца на 4-5 години "на цена" с куп проблеми, вземи нова Мазда 6...--------И каква е разликата в екологично отношение? Аудито на 4-5 години си е минимум Евро 5. Маздата е максимум Евро 6.
Също така, хора, изисквайте. Работя в западна компания, аз уредих да ни осребряват вноски за нов автомобил, както е в немския и в швейцарския офис, например. Даже още нещо- ако автомобилът ти е хибрид или електромобил, осребряват двойна вноска (800 евро срещу 400 иначе). Да не говорим колко нови коли има за под 200лв. на месец, ама хората не искат. У нас сме с голям автомобил за семейството премиум клас и малка градска кола, отново нова. Факт е, че не всеки има възможност, ама трябва и мисъл.
А защо преди 1989та преди демокрацията българите живееха на средноевропейски стандарт на живот, и малка България беше сред 30те най-големи икономики в света?
Моята съм я взел на 13 години. Вече 9-та година я карам, поддържам си я изправна и съм много доволен от нея, нищо че вече е на 22, никъде не ме е оставила на пътя.
Колите не са толкова виновни за въздуха. Най-еиновни са тежките дизелови камиони и автобуси к след това горенето на твърдо гориво в София.
Нямам такива наблюдения, колата на мен лично ми харесва как вози, не са й скъпи частите и не харчи много. Идеален за маневриране. Според мен колата трябва да ти е роб, да не ти е в тежест. А не обратното. Но това си е лично мое мнение. Всеки има право да харесва и кара каквото си пожелае.Просто не е окей да се повдига въпроса със старите коли като нещо, за което българина е виновен, след като всеки кара според възможностите си.
Можем да ги намалим, разбира се. Аз карам само нови автомобили от край време, както и всеки около мен. Масово, обаче, се предпочита да се купи осма употреба дарак от Италия на половин милион километра и да се търкаля в града, вместо да се вземе една икономична нова кола (например ново Клио е на центата на 12-годишно БМВ). Да, факт е, че немска премиум машина е по-удобна за дълъг път, ама за града... Ми вместо някаква западнала А6-ца на 4-5 години "на цена" с куп проблеми, вземи нова Мазда 6...
Виж сега моето момче,на България като губерния почти винаги е било отредено да бъде една доста бедна страна!Някакви други въпроси?
Ако държавата дигне мерезето да взимаме мерезета като в Швейцария по 4 хиляди евро мерезе, много хора ще ди купят нови коли.
Ако държавата субсидира закупуването на нови, електрически автомобили, хибриди, автомобили на газ, поне за големите градове, като намали осезаемо данъка, винетките, местата за паркиране и т.н, вероятно ще има ефект. Също така може да не направи програма за финансиране през банките с нисколихвени кредити за закупуване на еко автомобили. Хората са го измислили по цял свят, ние нищо ново не сме открили.
Оня ден ми откраднаха единия тас на 19 годишното пежо. Как да си взема нова кола при тази крадлива паcмиHa.
Предлагам и аз една... "мярка", която направо ще изстреля автопарка на Бантустан в друга орбита, а именно... да се увеличават заплатите на клатикуровците в тази *** не през няколко месеца, а поне... два пъти месечно:)))!
"Производителите" в долното да се чете "дистрибуторите". Ясно е, че на производителите им е през оная работа за нашия пазар.
Цените на новите автомобили са пораснали значително за последните 10 години.40 хил. за пластмасова кутийка компактен клас. Мерси, не. Преди десет години това бяха цените на горния клас автомобили. Разбирам, че има някаква инфлация, но също така, производителите пък трябва да разбират, че сме на опашката по доходи в Европа, и без МНОГО сериозни стимули, новите автомобили ще си останат мизерен процент от автопарка.
Аз викам и задължителни квоти да вкарате. Примерно Младост да се насочват към Силвърстар, Надежда към БМВ, Хаджи Димитър към Тойота. Давате по един ваучер и всеки да ходи да купува нещо където му е разпределението.
Караме трошки със средна възраст 18 г. Можем ли да намалим старите коли?