До Арх: А идеята ти да се експонират копията и оригинала подредени едни до други, да се обясни кое е копие и кое е истинско е интересна, но каква ще е ползата от това? Ти например, само като ги разглеждаш, ще можеш ли да познаеш кое е оригинал, и кое -копие. Ако копията са добре направени, едва ли. И каква ще е ползата от това шоу? след това и ти, и други (които и сега разправят че оригинала е изнесен) пак ще кажат: Нищо не доказаха. Без изследване (което вече е правено) нищо не може да се каже
До Арх: Къде са доказателствата? Ние себе си можем и да баламосваме (на някои това както изглежда даже им харесва) но не и западни застрахователни компании (тогава, когато Панагюрското съкровище е било експонирано в музеи извън България). Никой няма да застрахова копие на цената на оригинал. Било е проверявано не веднъж. А у нас през 2014г е сравнена част,отчупена от дръжката на ритон, която никога не е изнасяна, с предметите от съкровището.Но който не иска да вярва, не може да му се помогне.
До ognyanz::Къде е доказателството? Извинявай, но експертизата трябва да е направена от трета независима страна. Не може ние сами на себе си да правим експертиза. Някой виждал ли е копията и оригинала подредени едни до други, да се обясни кое е копие и кое е истинско на всички, за да престанат спекулацийте.Защо не се прави при такъв голям обществен интерес? Има ли причина за това? Очевидно е, че има нещо там. За това не обичам да живея в заблуда.
До "до огнян з" Дали разграбването на България е слухове? Не, не е, но си объркал темата. Говорим за Панагюрското златно съкровище - историческа ценност от световен мащаб. Представяно е в много музеи - застраховано, проверявано нееднократно. След като за една банкнота от един долар може да се провери дали е фалшификат или не, вярваш ли, че не може да се провери такава ценност дали е оригинал или копие?Но всеки може да вярва в каквото му харесва.
ти верно ли казваш ,че разграбването на България е слухове ?или си болен или си мноооого *** или си от грабителите
До Victimized: И това, което пишеш, са интерпретации, по които се правят слухове. Предметите са от масивно злато, кой ги е заснел в силно деформиран вид, за да може да твърди, че са били деформирани. Ти така си мислиш, че трябва да е било, защото са били в земята. Но поне с камера беше заснето откриването на златната маска на тракийския владетел Терес - тя беше ли "силно деформирана"?Спектралният анализ е точен метод. Няма два източника на самородно злато, които на имат съвсем еднакъв състав.
..изделие има примеси от разни метали - мед, сребро и др. Химически чисто злато може да бъде намерено само върху повърхността на изделието, ако то не е било претопявано, като свръхтънка мрежа от чисто злато, преципитирало от околната среда. Методът е усвоен в България в поне два института и с него може да се каже всичко! Така гърците са установили, че икономическата мощ на Атина се държи много на среброто от едно находище.Горкият наследник, колко ли съжалява, че дядо му не е постъпил както стот
Оригиналното съкровище е било силно деформирано, имайки предвид колко меко е 20+ каратовото злато и факта, че е било под земята, и не е било в сандък като по филмите. Реставрация по изправяне на деформации на толкова ценно съкровище е риск който никой не би поел, копията са направени както би трябвало да изглежда. В този ред на мисли, не сме виждали оригинала.
Това, че съкровището е принадлежало на тракийски цар или вожд, едва ли подлежи на съмнение. Но сутринта чух глупостта, че е направено от тракийски майстори. Направено е колкото мерседесът на Бойко е направен в Ловеч! Съкровището е изработено от елински златари на някакъв остров, забравих кой. Символиката, негъRските главички и др. са елински. За копията, репликите, дупликите и разните други брътвежи - съществуват прецизни методи за определяне на елементния състав на метала. Във всяко златно изде
ДЕМОКРАТИТЕ ГЕПИХА ВСИЧКИ СЪКРОВИЩА И ГИ РАЗПРОДАДОХА--СЕГА В БЪЛГАРИЯ СА САМО КОПИЯ....ВСИЧКО Е ФАЛШИМЕНТО....ОТ КОСТАКИС ДАЛАВЕРИЗАКИС-ВСИЧКО Е ИЗНЕСЕНО....
До "do ognyanz": Всичко може да оцелее, и всичко може да се "продаде, разграби и раздели". Само слуховете са вечни. Има хора, които каквито и доказателства да им представиш вярват повече на слуховете, това няма как да се промени.И за Панагюрското съкровище има слухове, че било копирано и продадено, и на хората по някаква причина им харесва да вярват на това, а не на научните доказателства.Дали е народопсихология или навсякъде е така, е трудно да се каже.
Така е по закона за културното наследство, и се отнася за 3 копия а не 2.Ти виждал ли си оригинала и копията изложени един до друг?До сега трябваше да се покажат на хората, за да се сложи точка на тази тема. А защо не е направено....може би Вие ще кажете.
слуховете са ,че още през комунизма са го подменили и продали , но дори и да не е така , я ми кажете като как го вярвате ,че през тоя 30г преход когато всичко беше продадено,разграбено и разделено, та съкровището оцеляло?
До И.Б.И аз съм на твърдата позиция, че трябва да се изписват имената им. Археологическата гилдия е част от Еврейската Мафия. Защо? Защото тя гледа да си присвои всяко случайно откритие, за да трупат лични дивиденти, кадрите им. Да вземем пример: Валерия Фол. Категорично, това е една Крадла и то долнопробна. Но бива развявана като *** по медиите.
Съкровища, намерени на територията на която и да било държава, са нейна собственост. Само поземлената собственост е частна. Хубавото в случая е, че тримата братя са били честни и не са скрили Панагюрското съкровище, за да го използват за лични цели. Не дотам хубавото е, че Людмила Живкова не е споменавала имената на тримата. Трябвало е да ги наградят и в текста на всяка изложба да се споменават имената им.
Това е историческа културна ценност. Историята на българите не е на братя Дейкови, нито на тоя наследник, дето нищо не е направил реално. Иска аванта, за да си реши битовите проблеми, да си плати парното, да отиде в Турция на почивка ...
До АРХ: Не знам къде си го чел това за еквивалентност на копия и оригинал, но за Панагюрското златно съкровище фактите са следните:От средата на миналия век до днес в Археологическия музей в Пловдив се пази уникален артефакт от Панагюрското златно съкровище - това е крило, което е паднало от дръжката на един от съдовете-ритони. Спектралния анализ на златото в предметите от съкровището и в тази част от ритон (която не е напускала музея) доказва че съдовете от съкровището са оригинални а не копия
Първите две копия на оригинала, също се водят оригинал. Така е прието. За това със сигурност може да видим оригинала в музея :).
Глас от миналото разкрива тайните около Панагюрското съкровище