На нашите производители мога да кажа само едно: Не е луд тоя дето яде зелника. След като сте установили, че веригите ви лъжат, изнудват или не ви плащат, защо се натискате да работите с тях. Просто спрете доставките и ако не са ви платили ги съдете. Наясно съм, че съдебната ни система е изцяло в интерес на длъжника, но все някога ще ги осъдите.
Откакто не пазарувам във веригите нямам стомашни проблеми. Купувам предимно български храни от наши производители, които ги няма по веригите. Продавачите в кварталните магазини си познават клентите и знаят, че ако дори веднъж ги подведат ще ги загубят завинаги. Затова внимават от кого и какво зареждат - за разлика от служителите на веригите на тези хора хляба им зависи в пълна степен от клиентите.
Работих известно време с една верига, но те докараха нещата дотам, че да няма смисъл да работя с тях - ставаше дума за консервирани зеленчуци. Плащах за брой продукти на рафта, плащах за "мърчандайзинг" - разбирай някой да се грижи да дозарежда продуктите от склада на рафта (пълно безумие), плащах за задължително участие в брошури и акции ... и накрая се отказах. Предполагам, че това се е случвало с много други доставчици. Сега работя с квартални магазини и борси и нямам проблеми.
Отдавна е известно, че всички търговски вериги бавят плащания и извиват по всякакъв начин ръцете на доставчиците. В непазарна среда това е нормално да се случва когато определен играч има значителна пазарна сила и може да я използва в свой интерес. За успокоение на коментиращите, този проблем го има отдавна и съвсем не е само български. Разликата е, че санкциите за облагодетелстване от значителната пазарна сила на запад от нас са космически в сравнение с нашите.
Ако сте производител, вносител или изобщо търговец на някакви стоки НЕ РАБОТЕТЕ С КАРФУР-ПИКАДИЛИ. Никога няма да си видите парите. Междувременно има и една българска голяма верига от която можете да си получите плащането след 9-10 месеца ... при повечко късмет и настояване. Драги производители и търговци ОПИЧАЙТЕ СИ АКЪЛА за да не ревете после.
uvelichete rasta na proizvodstvo i dostavka togava :-) :-) :-) :-) i namalete rabotnata zaplata da ne e tolkova frenski visoka :-) :-) :-) :-)
Метро, Кауфланд, Т-Маркет със сигурност сключват договори за плащане със срок не по малък от 45 работни дни. Ако искаш се набутай там, а като ти направят разчет на 3 месеца какво са продали от твоята стока и като ти кажат вземи си тези 3,4,5- артикула (че няма продажби и ти си като) а като включиш и задължителни брошури, вторично излагане и т.н.просто бягай от големите вериги. Да не говорим че в България големите вериги имат и отдел ( подмяна на срока на годност)
До терминал 5Конкретната верига посочва плащане след 60 дни, но не по-рано от 31-во число на месеца, в който е датата за плащане (разбирай до 90 дни) .. :)
Веригата е Carrefour не плащат вече от 6 месеца и дружеството смени името и централата. Накъде мислете че отива това?
Как да работи съдебната система, щом една приказка за "гнили ябълки" може да мобилизира целият ВСС и да раздава присъди на развален български? Ти знаеш ли как немският и френският посланици влизат по кабинетите на министрите и раздават заповеди на кило? И как няма да е така, нали за тази цел са колониите!
Ами като не спреш да зареждаш и едновременно не си прибираш и вземанията, нали губиш ликвидност, защото ти трябват свежи пари, за да плащаш на своите доставчици, плюс постоянните разходи за човешки ресурс, преки данъци, материални активи и т.н.!? А когато загубиш ликвидност изходът е един...
А подозирате ли какво очаква БГ-производителите, КОГАТО ВЛЕЗЕ В ДЕЙСТВИЕ TTIP ?т.н. Трансантлантическо Търговско Споразумение.Ще последва КРАЙ на малките фирми-производители. В Европа ще ядем само ***.Тук в Германия ПРОТЕСТИТЕ се разширяват.
Българските фирми виждат навсякъде проблем, но не и в себе си. Вместо компетентни мениджъри с прилични заплати, те си назначават шуреи и баджанаци. Веригите на делят доставчиците на български и чужди, просто чуждите знаят как да си отстояват интереса, а шефът на Произведено в България само циври на държавата. Неплащащата верига е Карфур. А като имаш просрочени плащания просто спираш доставките докато ти платят. Елементарно, Лукчо!
И аз това се чудя. Защо като отида в западна европа е пълно с малки магазини за различни неща - месарница (с хубаво, прясно месо), хлебопекарни, плод и зеленчук, магазин за риба и т.н. Вчера се прибрах от Виена - голям супермаркет не видях, Била видях 1-2, но бяха с размерите на малък квартален супермаркет. По-голям супермаркет видях само в един голям мол в по-крайните квартали (Donau Zentrum). В Париж имаше много карфури, но и те бяха съвсем малки. Само тук имаме огромни магазини навсякъде.
Аз пък немога да ги разбера нашите производители, готови са доставят на отложено плащане с по няколко месеца, да чакат парите като сополи, да търпят всякакво цакане, обаче не искат да инвестират във фирмени магазини, където хем стоката ще им е по-евтина, хем по-прясна, а и парите ще си взимат кеш на деня на продажбата, ад не говорим за социлания ефект от работните места
А къде са нашите посланици в съответните държави да поставят въпроса за поведените на тези вериги?Или само ние можем да слушаме Чешкия и Френския посланик как ни размахват пръст?
Не разбирам? Ако си осъдил фирма и сметката ѝ е запорирана, как ще може да разплаща с други фирми?
Ако се поразровите малко ще видите че всяка една верига иска да плаща след 45 дни (но работни дни) това е още от 2007 само си представете да зареждате карфур 2 пъти седмично и след 9 седмици да ви платят първата доставка. Те се радваха българските производители като дойдоха големите вериги като Кауфланд, но после съжаляваха но беше късно.Договорите бяха подписани вече.единствените коректни платци бяха Фантастико - преди да се измета с 200 от скапаната ни държава. Сега незнам как е
Голяма верига бавела парите към доставчици с месеци