В гимназията имаше подбор.След като е елитна,*** и мързеливи можеха да учат в нея само ако са връзкарчета.Имаше такива, но бяха по-малко,отколкото в основното училище.Въпреки това, и те теглеха назад - учителите губеха много време с тях.В университета беше съвсем различно.Там тъпият студент пречи най-вече на себе си.После записах един езиков курс за напреднали и пак налетях на връзкар - започваше от нулата,но искал да е с напредналите,че щял да ходи в чужбина. Няма да описвам,скъса ни нервите
Наистина е престъпление да набуташ в една и съща паралелка умни ученолюбиви деца и техни връстници, които са родени ***, мързи ги и освен това, никой не е възпитал у тях положително отношение към знанието.Учих в едно от най-добрите столични основни училища. В паралелката имаше няколко чеда на родители ***. Тъпотата и мързелът им костваха много време на преподавателите - време, откраднато от нас, останалите ученици. Влязохме в пубертета, глупавите им изказвания ни разсмиваха и разсейваха.
Докато не се подхване ограмотяването на децата с друг майчин език с адекватна методика и да се подготвят учителите за нея и докато не се преобърне концепцията за учебно съдържание, учебници и техния език, за приложимост на знанията и съпричастност на държавата с адекватно и според конкретните задачи финансиране - тъй ще е и ще се затрием. Те това е национална сигурност, г-да политици!
Е КАК ЩЕ СА ГРАМОТНИ КАТО ПО ОТДЕЛЕН ПРЕДМЕТ ИМА ПО НЯКОЛКО УЧЕБНИКА, ТА СВЯТ ДА ТИ СЕ ЗАВИЕ ОТ КОЙ ТРЯБВА ДА УЧИШ. ВТОРО ИЗДАТЕЛИТЕ НА УЧЕБНИЦИ СА ТЪРГОВЦИ,С ЦЕЛ ГОЛЯМА ПЕЧАЛБА Т.Е. ЛИЧНА ОБЛАГА. ТРЕТО ВСИЧКО Е НАПИСАНО НА ТАКЪВ ВИСОК СТИЛ, ЧЕ И УЧИТЕЛИТЕ СЕ ЗАТРУДНЯВАТ, А ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА УЧЕНИЦИТЕ. Е ЗАТОВА ЩЕ СИ ОСТАНАТ НЕГРАМОТНИ И БЕЗ ТРАЙНИ ЗНАНИЯ. ОСВЕН ТОВА ИМА И ДРУГИ ОБЕКТИВНИ ПРИЧИНИ, НО ВСИЧКИ ГИ ЗНАЯТ!!!
Не казвам, че е правилно, но ако самия ти не се интересуваш от детето си, не го следиш как се развива и не му помагаш, и показваш, а разчиташ само на учителите са свършат това - каузата е изгубена. Както е написал Ок по-долу трябва да създадеш цел в живота на детето и да му обясниш, че в днешния свят, ако си неграмотен - загиваш!
Никой не е виновен за неграмотността на децата освен родителите им. Родителят е този който трябва да обясни на детето какво го чака в живота, ако учи и е грамотно, и какво го чака занапред, ако не учи и не е грамотно. Не обвинявайте системата, учителите, политиците и пр. Има деца които имат цел в живота и такива които нямат. И в двата случая родителите са тези които допринасят за това.
"Някои са по-бавнички,но може да станат учени от световна величина,стига да се прояви търпение към тях",смята Тео.Учителят по физика.Респект към учители като Теодосиев от Казанлък,призвани да бъдат будители!Повече такива като него и нещата ще потръгнат.По-разбираеми учебници,повече четене на родния ни език.Все пак е един от официалните езици на евросъюза!Вкъщи всеки да си говори на какъвто си иска език,официален е българският!Който не го знае и разбира да не получава и облаги от страната ни!
Всички знаем кои са тия 39%, статистиката само доказва интелектуалната непълноценност на т.нар. "роми"
Стига плюхте другите, народа, депутатите и т.н. замислете се,че всеки един,който живее в тая държава или е избягал от нея е виновен. И аз,и ти ,и всички, които седим и допускаме да се стига до тук.Всеки един е виновен.Народа бил *** и ***,ами всеки един е част от тоя народ.Все другите са виновни, ами погледнете се и вие."Ами те и другите го правят, аз ли ще съм ***?" е доста срещана реплика у нас и се отнася за почти всичко.Иначе плюенето по форумите е лесно и си мислиш,че ти олеква ама...
НА ИЗЧЕЗВАЩО ПЛЕМЕ НЕ МУ ТРЯБВАТ УЧЕНИ. ВТОРАТА ИНДИЯ Е НАПЪТ ДА СЕ ОСЪЩЕСТВИ. МАНАГАЛИТЕ НАДХВЪРЛИХА 2 МИЛИОНА ТУРЧЕТАТА СА НАД МИЛИОН. А БУГАРЧЕТАТА ДО 20 ГОДИНИ ЩЕ ГИ ЗАПИШАТ В ЧЕРВЕНАТА КНИГА НА ИЗЧЕЗВАЩИТЕ ВИДОВЕ ЖИВОТНИ. ЗАЩОТО СЕ ПРАВЯТ НА ТАРИКАТЧЕТА. РАЖДАТ ПО ЕДНО ДЕТЕ И ПОСЛЕ СИ РАЗВЯВАТ ***.ИТЕ. АМИ ТАКА ПОПУЛАЦИЯ НЕ СЕ СЪЗДАВА. НАШИТЕ БАБИ СА ИМАЛИ НАЙ МАЛКО ПО 4 ДЕЦА В НАЙ МИЗЕРНИТЕ ГОДИНИ НА ТУРСКОТО И МОНАРХО-ФАШИСТКОТО РОБСТВА. ЗАТОВА СМЕ ОЦЕЛЯЛИ ТОЛКОВО ВЕКОВЕ.
500 години потисничество не са успяли да заличат българския език, ние се справяме за 20 години....
Така става когато парите следват ученика-важното е да има пари в бюджета на училището,а не какво знаят учениците.Не може да се гони количество на завършилите,за сметка на качествено образование.За учениците не съм съгласен-има глупави,мързеливи и нахални ученици и учителите нямат отношение към това!
Като правят подобни статистики, да включат в тях и графи, обозначени като "етническа принадлежност". Да видим тогава какви ще са процентите.
Коментарите само подкрепят тезата ми че *** са неземни ***.Какви помощи, какви училища, какъв фейсбук бе ***?!Става дума за това че НЕ РАЗБИРАТЕ смисъла на думите и вие го доказвате СЕГА точно това.Чел недочел, чул недочул и т.н.***!
До 50БРАВО... за Вашето изказвене.Няма глупави-лоши деца има лоши учители ,но като във всяко правило то има и изклечение - падна нивото на образованието и всичко останало.БРАРО
39% от учениците знаят буквите, но не разбират какво четат