Стига сте драматизирали ситуацията със загиналите при катастрофи. Погледнете каква е световната статистика. В САЩ на всеки 13 минути умира човек в ПТП (115 мъртви всеки ден). В Германия при перфектни пътища и дисциплина са регистрирани средно всяка година 336 000 ПТП-та, в резултат на които има 34 000 сериозни наранявания и 5 360 ЗАГИНАЛИ. При инфраструктурата в България и предвид дисциплината на водачите тук, резултатите не са никак драматични. "Война по пътищата" е много пресилено определение за ситуацията.car-accidents/country-car-accidents/german-deutsch-crash-accidents.html
Да бяха вложили парите за таблото в преасфалтиране на някой булевард. Кому е нужна такава статистика? Май единствената файда е да се присвоят средства като се посочи тройна цена.
Подкрепям с две ръце. Но такива табла трябва да има не само пред ВМА, но и на други централни места във всички градове. На входа на всяка магистрала, както и на междуградските пътища. Навсякъде трябва да има такива табла. Днес.бг - включете се и вие в такава инициатива, сложете на някое каренце и вие такъв брояч. При това положение, дори и минималния ефект пак е от голямо значение, защото става дума за човешки животи. В повечето случаи на невинни хора.
Бравос, ама културата, толерантността и умението да шофираш по пътищата с дупки, дали ще отчита?
Докато милият роден съд продължава да пуска пияндурниците и убииците по пътищата на свобода, за пример на чалгонаселението, бая работа ще има тоя брояч, а файда никаква!
Чувал съм, че във щатите дори не е задължително да те учи професионалист, може и човек с опит, първо на полигон, после на пътя, като си взимаш писмения изпит предварително. След това вече те изпитват. Да натискаш - газ, спирачка и скоростния лост се учат лесно, да се научиш да ги ползваш разумно и отговорно се учи цял живот.
Позволи ми да не се съглася. Да си отговорен шофьор трудно могат да те научат в на шофьорските курсове. Трябва акъл, култура и скромност. Този дето смаза 6 деца докато е пил и със 100 километра в час, едва ли е лош шофьор (от гледна точка на това какви шофьорски умения притежава), но е бил пиян, безотговорен и арогантен. Проблемите по пътищата започват с: "аз съм добър шофьор" и "аз си познавам колата". "Няма страшно бе не съм пил много" ми е любимото...
....ТРЕПЕТЕ СЕ!!!!!ТРЕПАНЬЕ , МУ Е МАЙКАТА----*** ,ТРЕБВА ДА ***!"НЕМАЛИ ПАРИ".......ТАКА , НИКОГА НЕМА ДА ИМАТЕ...!!!!ОТ ПРОСИЯ И РЕВ КЪМ ДЪРЖАВАТА ,НИКОЙ НЕ Е НАТРУПАЛ ИМАНЕ...ЗА "ПАРИ" СЕ ИСКА АКЪЛ И ХЪС......!ВИЕ СТЕ "СОЦ"--ПОКОЛЕНИЕ....СВИКНАЛИ СТЕ НА ПРОСИЯ...АМА ,НЕМА ВЕЧЕ!
abe hora vie ludi li ste ili kakvo kakvo zna4i da se zategnel kontrola kolkoto sa pove4e zakonite a te se menqt vseki den nai ve4e v sektora s transporta i kak de se dvijim i neznam kvo o6te tolkova shte sa pove4e i naru6eniata dubkite po puti6tata ne ogranichavat ni6to kakto se izkazal nomer 5 a samo naprqgat dopalnitelno rabotata zat volana ako nqmash6 samosuznanie togava ve4e tria ti e qsno 4e tebe ni dubki ni zakon te lovi karash i trepe6 nared
do N 2Относно вътрешните изпити при обучението - и сега ги има. Както по теория, така и по практика. Друг е въпроса относно критерия по провеждането им.Много е важно също и правилното обучение в автошколите. Правилната мотивация на младите водачи за повишаване на безопасността на движението. За съжаление това много малко автошколи го правят.Да сте виждали учебна кола с курсисти да карат по магистрала или извънградско? Не сте нали?А е задължително при обучението...И там няма контрол от ДАИ.
do N 2Бихте ли ми отговорили,моля, къде в Европа се прави психоизпит за кат.В?Къде в Европа провеждат обучение на полигон от български тип? Да, там има полигони,но те са коренно различни от нашите,които са с колчета. Не вярвам в близките 10год някой да направи западен тип полигон в БГ.А този със колчетата е полезен във вида си само с 1-2 елемента --> 'змейката' на заден ход и движението в 'тунел'. Другото е по-скоро излишно да се учи на полигон,а е по-добре да се учи в реални условия.
Колкото и тъпо да звучи, въпросните дупки, кратери и т.н. даже намаляват риска от инциденти. Колко пъти сте чули за катастрофа, причинена от дупка на пътя? А колко пъти сте чули за катастрофа, причинена от 20-годишен, койта карал със 120? Основният проблем е в нас и в манталитета ни. Стига сте се оправдавали с управляващи, жалко е. Иначе за наказанията съм съгласен, трябва да са много по-строги.
Ако не се затегне контрола по пътищата и не се подобри организацията на движението и състоянието на пътя, всички други мерки могат да се считат за имитация на дейност и опити за правене отново на PR на някой.Ако бъдем честни - такъв брояч е излишен.Той няма да промени нищо. С парите от създаването му можеше да се подобри организацията на някое от инфарктните кръстовища в страната.Типично обаче в стил КАТ, вместо да свършат нещо,те броят само жертвите по пътя от статистична гледна точка.Жалко!
Немаловажна причина,освен изброените от #2,е и ниските,т.е.леките наказания за груби нарушения и катастрофи!Сталийски,за предумишлено,според мен,убийство и непоправимо тежко увреждане получи условна присъда,аи не е само той.Нарушителите се чувствуват безнаказани и войната по пътищата бушува.Необходими са драконовски мерки час по-скоро!
Причините разбира се са комплексни.Изключително слаба подготовка на водачите.Преди за В кат се учеше три месеца плюс психо и полигон,вътрешен изпит и тогава пред КАТ.За С кат шест месеца,да шест месеца.И не по маловажна причина идиотската организация,малоумно поставяне на знаци и отвратитерно състояние на пътищата.Пътните полицаи се крият и рекетират шофьорите и въобще не съдействат и не си изпълняват служебните задължения,за които ние им плащаме не само заплатите но и всички данъци и осигуровки
Откриват "брояч на катастрофите" пред ВМА