Снимка: Pixabay
fallback

Навярно всеки поне веднъж е чул фразата "Спри климатика, че ще изпреварвам". Всъщност, един от най-разпространените митове сред сред собственици на автомобили е, че работещият климатик влияе съществено на динамичните качества и съответно отнема сериозна част от мощността на превозното средство. Така ли е наистина?

Австралийското издание Which Car се заема да отговори на този въпрос, като проведе експеримент. За целта експертите избраха роудстъра Mazda MX-5, оборудван с 2,0-литров атмосферен двигател, развиващ мощност от 184 к.с. Според авторите на изследването, този двигател най-добре подхожда на средностатистическия автомобил, използван масово.

Автомобилът е качен на дино-стенд, като експертите на изданието на няколко пъти са подложили двигателя на пълно натоварване – както с включен климатик, така и с изключен. Измерени са показанията от мощността на колелата в двата случая, пишаг от Automedia.

Оказва се, че климатичната система всъщност „краде“ до 2,5 кВт от мощността на мотора, което прави около 2%. По-зле стоят нещата с максималния въртящ момент, където намалението стига до 5%.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

61

Анонимен

преди 3 години

Да бяхте тествали VW Polo,което е 1,1 литра. Там щяхте да видите разликата нагледно.

60

Д-р Исня

преди 3 години

2.5 кВт! По-добре да го изкоруба и да монтирам този от хола. Външното тяло ще е на багажника, ама поне ще смуче само до 1 киловат. Такава ламя трябва да прави -20 в купето за 40 секунди! Поне 18 BTU e!

59

Evlogi

преди 3 години

Редактора на раздел Авто да не го е хванал корона вируса , от 2 месеца на начална страница е тази статия и тази с авентадорите?

fallback