Снимка БГНЕС
fallback

Европейският съюз промени правилата си за автомобилните гуми. Новите регулации удължават живота им и гарантират едновременно сигурност и по-висока устойчивост спрямо околната среда.

Най-просто казано новият регламент позволява на шофьорите да сменят износени гуми по-рядко.

Според прочуване на компанията „Мишлен“, която е световен производител и лидер в бранша, 50% от автомобилните гуми се сменят преди да достигнат остатъчна дълбочина на протектора от 3 мм. Новото решение на ЕС подкрепя идеята, че висококачествена, но износена гума, не е нужно да се сменя толкова често, пише bTV.

Актуализираният регламент е с фокус върху характеристиките на износените гуми, а не само тези на новите модели. Той въвежда тест за спиране на мокра настилка, който оценява разстоянието, необходимо за намаляване на скоростта от 80 до 20 км/ч.

Този тест обикновено се прилага за нови автомобилни гуми, но сега може да се използва и като оценка за безопасността на износени гуми до законовата граница за износване от 1,6 мм дълбочина на протектора.

Данните на „Мишлен“ сочат, че 400 милиона автомобилни гуми се сменят преждевременно всяка година.

Новият регламент би спестил много – и на потребителите, и на производителите, и на планетата. Той може да доведе до намаляване на търсенето на гуми със 128 единици годишно. Това отговаря на намаление на въглеродните емисии с около 6,6 милиона тона.

Ако такава регулация бъде въведена в глобален мащаб, това може да доведе до намаляване на вредните емисии с 35 милиона тона. По-просто казано – колкото емисиите на Ню Йорк в период от 6 месеца.

За шофьорите този регламент означава, че гумите ще се сменят по-рядко. По този начин в дългосрочен план те излизат по-икономически ефективни.

Според изчисленията на „Мишлен“ новият регламент ще спести почти 7 милиарда евро годишно на жителите на Европейския съюз.

Новият регламент влиза в сила още през юли.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

48

Учуден

преди 1 месец

На гумите си има белег до къде може да се ползват зимните са със два белега вторият е на минималната дълбочина на лятната гума... И като чета коментарите че и този който е копирал статията от преводача е явно повечето не карате със нови гуми... Сега проверете закона колко милиметра трябва да е зимният и летният грайфер и ще ви стане ясно че статията е пълнеж ps/ чифт гуми за година изхабяваме на автомобил в семейството...

47

Малко мислете ве

преди 1 месец

Качествената гума се износва много по - бързо от евтината.Затова се справя много по - добре в лоши условия,а не ,че трябва да се износват бавно....

46

Леля чичо

преди 1 месец

Те говорят за екология, аз разбирам: икономическа война с китай, ай да видим кой повече ще издържи, разглезения европеец свикнал на всякакви нови еврини глезотийки

fallback