fallback

Пренасянето на товари, използвайки няколко вида транспорт, е бъдещето не само за нашата страна, но и за цяла Европа. Основният принцип на интермодалния транспорт е всеки товар, който може да се качи на влак, да бъде качен. А за да се разтоварят шосетата, е необходимо да се изградят нови и модерни места, където бизнесът да може лесно да претоварва товарите си. Такова място е интермодалният терминал край Пловдив, първият изграден с европейско финансиране по ОП "Транспорт" 2007 - 2013 година.

"В началото на 2018 г. започна ударно увеличаване на товаропотока през него", заяви инж. Георги Узунов - ръководител проекти, гарови комплекси и терминал.

Така в рамките на една година през интермодалния терминал са превозени 25 000 ремаркета. Целта на проекта е да се постигне подобряване на интермодалността чрез създаване на условия за оптимално взаимодействие и интеграция на различните видове транспорт.

"Бизнесът веднага се възползва от хвърлената ръкавица, която ѝ дадохме чрез европейското финансиране", посочи инж. Узунов.

Със средства по различни европейски финансови инструменти, като Програма "Транспортна свързаност" 2021 - 2027 г. и Плана за възстановяване и развитие, вече се планира изграждането на поне още няколко терминала.

Следващият терминал, за който има одобрено финансиране, е този в Русе.

"Има стратегическо положение - река Дунав. Обхваща и коридора "Север-Юг", който с оглед войната в Украйна ще бъде перспективен", обясни още инж. Узунов.

Новост  в този програмен период по Програмата "Транспортна свързаност" 2021 - 2027 г. е, че през есента на настоящата година ще бъде обявена схема за подпомагане на интермодални оператори. Плановете на Национална компания "Железопътна инфраструктура" са следващите терминали да бъдат в София, Видин, Горна Оряховица, Варна и Бургас. Ползите от интермодалния транспорт са десетки.

"Намаляването на шума, замърсяванията, експлоатацията и амортизацията на пътищата. Не на последно място за Русе и пътната безопасност", отбеляза инж. Узунов.

Бизнесът вижда и други ползи при използването на няколко вида транспорт.

"Идеята е кораб - влак - камион, но камион да бъде използван за кратките разстояния", каза изпълнителният директор на фирма за товарни превози инж. Любомир Гарчев.

Вижте повече в репортажа.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

1

Интер-Модена

преди 1 година

Както си беше преди 40 години, пак откриват топлата вода. Ще има и изкраждане на евраци покрай строежа, освен изграждането на терминали.

fallback