Снимка: БГНЕС
fallback

Транспортният бизнес е най-засегнатият от решението България да не бъде част от Шенген. Това заяви пред БНТ изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. Изтъкна, че от бранша са били умерени песимисти преди окончателното решение.

Направихме анализ какво би струвало това на българския транспортен бизнес. На граничния пункт Русе-Гюргево изчакването на 7 декември е 40 часа. На Видин-Калафат се чака между 8 и 15 часа. Всеки един час престой на камион на граничен пункт струва на нашия превозвач 10 евро.

По думите му дневно 1200 и 1500 камиона излизат от тези граници, като загубите се изчисляват на над 100 млн. евро годишно.

Арабаджиев каза още, че нашите политици е крайно време да преценят кое е важно за бизнеса.

Считаме, че Шенген и еврозоната са от ключово значение за България и нашите политици, вместо да търсят 2-3% на следващите избори, да седнат и да се разберат.

За нас Шенген е дежа вю заради мобилния пакет. Случващото се в Брюксел почива на определени стратегии. Без лобизъм не става, каза Арабаджиев.

Той допълни, че трява да се работи за националния интерес.

За решението на Нидерландия да наложи вето на приемането на България в Шенген Арабаджиев смята, че ключово е пристанището в Ротердам, най-голямото европейско пристанище и където минава половината от стокооборота на Нидерландия. Над 30 000 кораба, над 250 000 речни кораба по Рейн. Всичко, което влиза в Европа, минава оттам.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

30

Тираджията Z

преди 1 година

Ми натиснете митничарите да работят нормално.Не е проблема в шенген.Камиона минава за 5-10 минути при сърбите и за 2 минути при румънците.При гърците за 20 секунди

29

До 23

преди 1 година

До Анонименколко прости хора има в тази държава, да не знаят как действа един хранителен магазин. Сякаш всички стоки в него падат от небето и сякаш стотиците хора, които работят там работят безплатно... Аман от ***

28

Анонимен

преди 1 година

вземете да вдигнете ТОЛ таксата за транзити не ни занимавайте с тези лакардий, магистрала Тракия е цялата в дупки около Ихтиман и Траянова врата, няма ли журналисти и телевизии да покажат и да попитат какво става, кой поддържа този участък??

fallback