Снимка: БГНЕС
fallback

Министърът на икономиката Кирил Петков и германският производител на електромобили еGo подписаха меморандум за производство у нас, с което сделката стана факт, предава Нова тв.

Основното производство ще е в Ловеч, а инвестицията е за 140 млн. евро.

Над 1000 работни места ще бъдат разкрити. Много от частите и компонентите ще се произвеждат също в България, поясни Петков. Алуминиевата конструкция и кабелите ще се произвеждат от заводи, които са на български терорията

"Имаме нужда от висока добавена стойност, експортно ориентирана компания и да расте, докато България да стане хъб на електромобилите", допълни той.

"Не мога да обясня колко съм развълнуван, благодаря на министър Петков на лидерството, визията и доверието не само в нашата компания, но и германската технология. Ще дадем възможност да шофират достъпни, чисти и екологични автомобили", заяви директорът на компанията.

Проектът ще бъде осъществен в рамките на 2 години. Очаква се над 30 000 коли годишно да излизат от завода.

В България ще се произвеждат 3 модификации. Една от тях е с иновативен интериор, по-големи батерии и повече мощност. Автомобилът е кросверсия, с по-висока проходимост. Заводът ще заработи във втората половина на 2023 година, планът ни е амбициозен и предвижда фабриката да бъде построена за кратък период от време, обясни по-рано Любомир Станиславов - изпълнителен директор на българския клон.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

553

Харвард

преди 2 години

Вие ще спасите родината, всеки образован осъзнат българин става накрая и голям родолюбец. Хора като вас ни дават вяра че България ще стане прекрасно място за живот.

552

Гордост

преди 2 години

Трудно се връща доверието в България след 12г. баце, но нашите момчета от Харвард са ни надеждата за спасение.

551

Харвард е това

преди 2 години

На запад знаят Харвард и искат да работят с хора от там. Тия хора ще направят България развита и благоденстващи държава.

fallback