Снимка: Bloomberg TV Bulgaria
fallback

Настоящата година е най-тежката за автомобилния сектор според хората, които измерват производствения капацитет на заводите на производителите. Това заяви автомобилният експерт Калоян Желев в предаването „Бизнес старт“ с водещ Ивайло Лаков.

Любопитно според него е, че за разлика от финансовата криза от преди 10 години, този път има криза на потреблението.

„Търсенето просто спря. Това беше шок за индустрията. А автомобилната индустрия е структуроопределяща и без нея много други икономически сектори просто няма да могат да съществуват, да не говорим за самата заетост в този отрасъл, която само в Европа е около 15 млн. заети лица“, каза Желев пред Bloomberg TV Bulgaria.

Той коментира и темата за електрическите автомобили.

"Чисто математически броят на автомобилите, които се движат по пътищата, е толкова голям, че дори да ускорим драстично темповете, просто няма да ни стигне времето до 2035 г. да преминем към изцяло електрически автомобили. Струва ми се много амбициозен този план“, обясни гостът.

Желев повдигна въпроса и за автономните автомобили, чиито тестове вече се провеждат в някои части на САЩ.

„Има напредък при автономните автомобили, но при тях проблемът е друг – при пътнотранспортно произшествие, кой ще носи отговорността? В технологично отношение очевидно сме на прага на една фактическа готовност за въвеждане на автомобилна автономия, но не съм сигурен, че регулаторната платформа по отношение на отговорността и нейното разпределение между участниците в движението е готова“, поясни той.

Желев очерта и основните проблеми, пред които е изправен автомобилният сектор в у нас.

"В България вносът на употребяваните автомобили е напълно безконтролен, техническото им състоянието – също. Делът на продажбите на нови автомобили продължава да намалява. И липсата на национална политика по отношение на българската моторизация продължава вече 30-та година“, каза той.

По думите му страната ни трябва да си постави за цел да свали средната възраст на автомобилния си парк, която в момента е 18 години и половина, което според данни на госта ни прави абсолютен европейски шампион в негативен план.

Целия разговор вижте във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

63

Climate change 2021

преди 3 години

БРаво нА БЪлгария имаме НАЙ МАЛКО ТЕЖКО УВРЕЖДАЩИ ЗЕМЯТА автомобили с нарочно инсталирaни тежко терористични анти земни и анти слънчева система оръжия вкл бели високо вредни радиоактивно проникващи скенери вкл xenon,led,halogen,lazerДА СЕ СПАЗВА ЗАБРАНАТА ЗА ПРОИЗВОДСТВО НА НОВИ АВТОМОБИЛИ ВКЛ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ ЗАРДИ ТЕЖКО ВРЕдНИ анти климатични и анти слънчева система оръжия вкл скенери,камери иска Земята..

62

Anonimen

преди 3 години

Стари ама здрави а новите. *** само имат хубав външен вид. Карам 124 и не бих я сменил с друга дори и да имам възможност

61

СЛОНА

преди 3 години

Помня 1998 когато г-н ЛАКОВ ВОДЕШЕ ПРЕДАВАНЕ ЗА ФИКСИНГА НА МАРКАТА И ТОЙ БЕ УЖАСЕН И ПЛАВАЩ КАТО НАШИЯ АВТОПАРК СЕГА И МИНА ОКОЛО ГОДИНА И ВЛЕЗИ ВАЛУТНИА БОРД И НЕКОЙ СИ СКУБЕХА КОСИТЕ ЧЕ МАРКАТА БИЛА ФИКСИРАНА НА НИСЪК *** ТУЙ ВИ ЧАКА И ТУК ЩЕ СЕ ЗАБРАВАТ СТАРИТЕ КОЛИ НАД 15 Г И ЕТО ТИ СВОБОДНИ ПАРКО МЕСТА РАЗТОВАРЕНИ ПЪТИЩА ПРИМЕРНО ИМАШ 2 КОЛИ СПАДАТ ТИ ПО ПЕТ НА КОЛА ПРИ ЗАКУПУВАНЕ НА ЧИСТО НОВА НО САМО ДО 2 ДРУГИТЕ ЛЕВЧЕТА СИ ГИ ПЛАТИШ И АКО ТЕ КУРОНЯСА И ВИРУСА СИ НА ТОТАЛ ЩЕТА

fallback