Снимка: БГНЕС
fallback
Страните от цял свят все още не са постигнали консенсус за безопасното рестартиране на пътуванията на фона на кризата от COVID-19. Това може да струва трилиони долари на световната икономика, посочи Пол Грифитсс, главен изпълнителен директор на Dubai Airports, за бизнес телевизия CNBC.
 
"Нямаме съгласувана процедура за изпробване на надежден, точен и мащабен тест, а това трябва да се случи", отбеляза той.
 
"На второ място, няма хармонизация между мерките за контрол и необходимостта да има карантинен режим, който да бъде едновременно ефективен и ненатрапчив", допълни Грифитс. От CNBC напомнят, че Dubai Airports са собственици на международните летища в Дубай и Обединените арабски емирства.
 
Пандемията от коронавирус сериозно засегна авиационната индустрия. Пътуванията по въздух в световен план се доближиха до цялостно прекратяване, тъй като все повече страните затвориха границите си през пролетта, за да забавят разпространението на вируса. Част от пазарите отвориха отново, но при въведени различни мерки.
 
Според Пол Грифитс координацията на три неща - тестване, протокол за пътуване и карантини - е "съществената следваща стъпка, за да може светът да се задвижи отново".
 
"Големият проблем в момента е в световен мащаб, правителствата търсят елиминиране на риска“, посочи той и допълни: "Моето мнение обаче е, че никога няма да стигнем до там".
 
Грифитс изтъкна, че страните трябва да управляват риска и да намерят баланс между безопасността и рестартирането на световната икономика.
 
Той добави още, че правителствата не са фокусирани върху икономическите и социалните ползи от управлението на вируса по практически начин. "Това трябва да се промени, ако искаме да стигнем донякъде, връщайки се към някаква форма на нормален живот, който всички отчаяно искаме да постигнем".
 
Относно цената, която световната икономика ще плати, ако пътуванията останат в неизвестност, той каза: "Мисля, че вече имаме загуби за десетки трилиони долари".
 
Той добави, че от друга страна за сравнение, глобалната цена за коригиране на ситуацията е "просто малка".
 
"Ако бихме могли да съберем група хора с еднакво мислене, които да хармонизират тези три прости стъпки от правилния уеднаквен протокол за карантина, тестване и пътуване, и просто да се съгласим какви са техните стандарти ... тогава ще говорим за малка част от вредата, която се нанася на икономиката в световен мащаб",  заключи Пол Грифитс.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

Анонимен

преди 3 години

Лъжат.Тези трилиони долари загуби ги генерират като отчитат общият оборот който евентуално ще направят.През 60-70 те на миналият век пак ревяха че трилиони и трилиони загуби защото самолетното гориво станало много скъпо пък те искали да си купуват свръхзвукови самолети даже имаше вече готови -конкорд и ту144.Та фалирайки едва ли не всяка авиокомпания направи още поне по 2 но занимаващи си се с нискотарифни полети.Стигна се до парадокса билет до Виена да е по евтин от влак до Пловдив.

7

Анонимен

преди 3 години

Едно нещо да отбележа. Няма как нещо да струва трилиони когато ги нямаш. Ако ще и квадракиони и окталиони да струват това са само цифри.

6

Анонимен

преди 3 години

Така им се пада на авиационните.Започнаха да возят хората като стадо оФце - стесняват седалки, няма нормален кетъринг, плащаш си за куфари, па ти ги мерят колко са големи...Ай, ся , дръжте си самолетите и рИвете!

fallback