Обновяването на туристическия портал на България е струвало 69 840 лв. без ДДС. Това е отговорът на Министерството на туризма след отправено официално запитване от БГНЕС. Изготвянето на първоначалната версия е възлизало на 1 464 464,00 лв. без ДДС.

"Освен направения редизайн при обновяването на актуалния в момента сайт са включени и редица други дейности като: необходими настройки и програмиране, наливане на цялата информация, създаване на адаптивен/флуиден дизайн, който да позволява лесна навигация и на мобилни устройства и таблети, интеграции с други медии и мрежи, cms – система за управление на съдържанието и други системи и др. Използвани са различни програмни езици, като са разработени и специални модули и системи", посочват още в отговора си от ведомството.

След като през 2011 година бе представена версията на https://bulgariatravel.org/ – проект, изпълнен по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007 – 2013, когато все още Министерство на туризма не съществуваше като самостоятелно ведомство (то бе създадено като такова през 2014 г.), през тази година сайтът бе обновен. Новата версия обаче предизвика и недоволството на част от бранша.

В становището си от министерството са категорични, че в разработването на сайта не е използван шаблон (темплейт). Дизайнът е оригинален, авторски, съобразно бранда - лого, цветове, форми и шрифтове. Функционалността също не е на база темплейт, а е изградена на база поставени изисквания и информационна основа съществуващия до момента уебсайт, посочват още от ведомството.

Сайтът е достъпен на 4 езика – български, английски, немски и руски език. От министерството посочиха още, че според потребностите и постъпилите заявки за поддръжка на сайта ще са ангажирани между 1 и 5-ма души.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase