Снимка: БГНЕС

Продажбите на автомобили в Китай се сринаха с 92% на годишна база през първите 16 дни на феврруари, показват данни на Китайската асоциация на пътническите автомобили (CPCA), предаде БНР. Епидемията от коронавируса предизвика спирането на дейността на голяма част от бизнеса в страната.

През първите 16 дни от февруари са продадени само 4909 автомобила, което е значително по-мълък брой в сравнение с 59 930 брой през същия период на 2019 година.

Още по темата
"Много малко автомобилни къщи отвориха врати през първите седмици на февруари, а тези които все пак отвориха имаха много малък клиентски трафик", пише в съобщението на Китайската асоциация на пътническите автомобили.

Това са първите данни, показващи влиянието на коронавируса върху най-големия в света автомобилен пазар.

През миналата седмица от Китайската асоциация прогнозираха спад с малко повече от 10% на продажбите автомобили в страната през първата половина на годината. 

Китайското министрество на търговията заяви, че очаква скоро чуждестранните компании в по-голямата част от страната да подновят производството си до края на месеца.

От Министерството допълват, че Китай ще продължи да разширява пазарния достъп на чужди фирми в страната, както и да намалява "черния си списък" с чуждестранни инвестиции.

Министреството отбеляза, че в момента половината от търговските центрове в Китай работят, както и над 95% от големите супермаркети остават отворени въпреки епидемията.

Говорителят на министерството изтъкна, че плановете за по-нататъшни мерки в подкрепа на икономиката и на фирмите, засегнати от коронавируса се ускоряват. Той смята, че ударът от епидемията върху търговията през първото тримесечие ще бъде голям, но ще е поносим. Предположенията за търговията през 2020 година са тя да е в разумни граници.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase