Снимка: Pixabay

Свободните площи в американските търговски центрове са достигнали най-високото си ниво от най-малко 20 години насам, съобщава Financial Times. Това показва, че собствениците изпитват затруднения да се справят в ерата на Amazon.

Броят на празните обекти в търговските центрове в страната в края на 2019 г. е бил най-големият през последните две рецесии, сочат данни на Reis Moody’s Analytics.

Операторите на молове са изправени пред затваряне на магазини през идните месеци, въпреки че общото равнище на разходите на американските потребители остава силно. Появяват се първи признаци, че собствениците на физически магазини, които са най-тежко засегнати от възхода на онлайн пазаруването, си правят сметката след Коледа.

Свободните площи се увеличиха отново след финансовата криза, като достигнаха 9,4% през 2011 г., но собствениците успяха да запълнят отново площите при последвалото възстановяване на икономиката.

Търговците на дребно продължават да се възползват от все още здравата американска икономика, но операторите на търговски центрове пострадаха най-сериозно от структурната промяна в сектора.

След като изравниха следкризисния връх през третото тримесечие, последните данни сочат, че свободните площи в моловете са надминали тази връхна точка през последните три месеца на 2019 г., пише investor.bg.

Предупредителният сигнал от имотния пазар се появява в момент, когато инвеститорите очакват новини за това как се е представил секторът по време на ключовия период на празничното пазаруване.

Общите продажби на дребно в САЩ между 1 ноември и Бъдни вечер са нараснали с 3,4% спрямо същия период на предходната година, показват данни на компанията за разплащания Mastercard, въпреки че ръстът на продажбите във физическите магазини е бил по-умерен – 1,2%.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase