fallback

Пътниците от злополучния полет Лондон – Пловдив, който бе отклонен за летище Тимишоара миналия понеделник, ще заведат граждански иск срещу "Ryanair“. Те настояват да се потърси административно-наказателна отговорност от нискотарифния авиопревозвач Ryanair за неизпълнение на ангажименти и отговорностите на превозвачите към пасажерите, както и за дискриминационно и унизително отношение на авиокомпанията към българските граждани.

За целта те ще се обърнат към Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД "ГВА"). Копия от писмото ще бъдат изпратени и до идентичните администрации в Ирландия, където е базирана компанията "Ryanair" и до Румъния, на чиято територия бяха свалени нашите сънародници.

Oще по темата

Група от 8 души от района на Пловдив се срещнаха днес с омбудсмана Мая Манолова и нейни адвокати.

По време на срещата пострадалите бяха категорични, че към българите е имало подчертано дискриминационно отношение в сравнение с това към италиански граждани, кацнали по-късно на летището в Тимишоара, също с полет на "Ryanair".

Въпреки това обаче, техният багаж е бил свален веднага, а всички пасажери откарани и настанени в хотел. В същото време за 190-те българи били предоставени едва 10 стаи, в които пренощували 22 души, предимно майки с деца и възрастни, болни хора.

Освен към ГД "ГВА" всички, които желаят, могат да се обърнат и към Европейския потребителски център, за да подадат и искове за обезщетение за отменен полет. Компенсацията зависи от разстоянието на полета, като в случая от Лондон до Пловдив е 400 евро.

Ако обаче авиопревозвачът докаже наличието на извънредни обстоятелства, има право да откаже да плати обезщетение, тъй като причината за отмяната е извън неговия контрол. При всички положения при подаване на жалба, центровете в България и Ирландия ще направят всичко необходимо, за да защитят правата на пътниците и те да получат обезщетение, увери адвокат.

Третата стъпка, която бе обсъдена на срещата, е била подаване на искове от страна на пострадалите за обезщетение за вреди по общия ред до Пловдивския районен съд. И в трите случая гражданите ще бъдат юридически консултирани и подпомогнати безвъзмездно от пловдивското сдружение за правна помощ на потребителите.

Едно от исканията е "Ryanair" да плати разноските за правителствения самолет, който по спешност прибра 93-ма от пътниците миналия вторник. Други 14 обаче останаха и се наложи да се приберат в България с бус, осигурен от българското посолство в Букурещ.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

23

Анонимен

преди 6 години

Вижте сега има два типа авиокомпании: нискотарифни и нормални. При нискотарифните цената на полета е смешна (15-20 евро), но ако изебреш нея трябва да си готов да поемеш всички рискове на пътуването с атаква - излитане от неудобен терминал или летище, закъсняващи или отменени полети, да те пренасочат към друго летище или държава. При нормалните имаш доста по-вече екстри и защити, но и цената е друга. Българинът обаче не прави разлика между двата вида...Всичко си има цена, другари!

22

Анонимен

преди 6 години

До адвокат мрънковскиаз не обичам да летя с Райнеър. Проблема е че заради цените си, много от нормалните компании се отказаха да обслужват някои от линиите. Ако мога да пътувам с друга компания - пътувам, но понякога просто нямам избор.

21

Асен

преди 6 години

До CЛетя си с тях (Wizz/Ryan/Easy) и ще продължавам да летя. Като имаш 100 пъти повече полети от високотарифните авиокомпании е нормално на някой полет да има проблем. Ако погледнете оценката на Wizzair е 1.5 при макс 10. Защо? Много просто, който е доволен не пише. 1 на 1000 го опържили и веднага негативна оценка.

fallback