Снимка: Bulgaria ON AIR

През 2017 България посрещна много туристи. Това се дължи основно на бума на нискотарифните полети. Те карат много туристи, интересуващи се от градски забележителности, като посещаемостта на градове като София, Пловдив, Велико Трърново и т.н. расте. Морето обаче стагнира, като ръстът там е 2,2%.

Това коментира пред Bloomberg TV Bulgaria директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов.

По думите на госта в студиото държавата ни се проваля в сферата на маркетинга и рекламата на туристическия ни продукт, туристическите ни щандове на големите изложения в сферата също са „пълен провал“ - празни, неугледни, без нужната информация в интернет. Като слабо звено бе отбелязана и политиката на Министерството на туризма по отношение на преместваемите обекти по плажовете.

Основният проблем – липсва адекватно управление на туристическите атракции публична собственост, липсва дори и яснота кои са те.

„Трябва да инвестираме в кадри в държавата, в политическото управление на туризма, което да насочи своето внимание към туристическите атракции публична собственост, които са абсолютно занемарени, неконкуретоспособни, неуправляеми, няма смислен регистър на тях, липсва качествен интернет сайт, който да представя информация“, посочи Драганов.

„Туристическите атракции публична собственост се нуждаят от инфраструктура, от управление, от маркетиране, което да генерира допълнителни проходи за местната икономика. Именно това трябва да прави държавата“, добави той.

Кои все пак са и положителните аспекти на държавната политика в сферата?

Вижте повече във видеото!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase