Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Директивата за командироването под формата на уж социална справедливост има скрит подтекст, а той е българските превозвачи да бъдат докарани до състояние на фалит и всички техни шофьори да отидат да работят за фирми от старите страни членки на ЕС. Това заяви изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Ако тази директива за командироване на мобилните работници бъде приета, това ще бъде много сериозен удар върху българския транспортен бизнес. И ние в никакъв случай няма да подкрепим такива действия от страна на нашите компетентни органи“, закани се той.

Според Арабаджиев целта на директивата е превозвачите от Централна и Източна Европа да бъдат изхвърлени от европейския пазар, за да могат после, поради огромния недостиг, тези свободни шофьори да отидат и да работят във фирмите от Франция и Германия.

"И така те ще ни изхвърлят.  Няма да бъдем конкурентоспособни и това ще доведе до масови фалити в сферата на международния транспорт“, настоя той.

По думите му командироването не е подходящо за мобилни работници, а за такива, които престояват определен период от време в дадена страна - например строителна фирма, която работи няколко месеца.

"При положение, че международният транспорт осигурява 14-15% от БВП на страната, при всички положения рестриктивните мерки ще доведат до фалити и всичко ще пострада надолу по веригата“, смята Арабаджиев

Вижте повече във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase