Снимка: Bulgaria On Air
fallback

От 15 до 30 нови мотрисни влака за БДЖ - това е част от реформата, към която върви държавната компания.

Заради главници, редовни лихви и наказателни лихви по заеми, взимани преди 2009 година, от БДЖ е бил изведен ресурс в размер на 615 млн. лева, равняващи се на 40 нови мотрисни влака.

Тези данни представи в "България сутрин" по Bulgaria ON AIR изпълнителният директор на холдинга Владимир Владимиров.

Държавните железници са прескочили трапа на фалита около 2011-2012 година, посочи той, а сега реформите са на финалната си права.

"БДЖ е жизнено способно предприятие. Държавата на финалната права на реформите може да се намеси, да даде 224 милиона лева, които не стигат на железницата да погаси всички дългове, и оттам нататък вече е въпрос на държавата и на доброто управление на мениджмънта железницата да се развие", уточни Владимиров.

Преподаватели от три университета, заедно с експерти на БДЖ, на инфраструктурни компании и Министерството на транспорта разработват типажа на нови мотрисни влакове.

А септември месец трябва да стартира и процедурата за нов подвижен състав, добави Владимиров. Същевременно с това върви и рехабилитация на инфраструктурата, както и техническа проверка на влаковете.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Таня

преди 6 години

БДЖ-ТО отново го е закъсало яко. Правете си сметка ако пътувате с обеден влак Бургас-София. Дори и в първа класа при температура над 45 градуса, без никаква климатизация може и да не дочакате гарата, за която пътувате. И се къндилка с 50-60 км/ч... 21-ви век в България! Но, пък има контакт 220 волта.

10

У назе крадат

преди 6 години

БДЖ е единствено в Света където има откраднати над 1500 вагона ..няма уволнени няма осъдени..Разказах това в една република човека на среща помисли че го ментя ..доказва че не може да с е открадне даже и един вагон ..А У нас крадат милиарди ограбени от народа кървави левове/вкл чрез 20 % незаконен ДДС

9

Ганчо

преди 6 години

Комисия прави заданието за новите мотриси - университетски преподаватели избират мотрисите. Глупости - ще бъде избрана мотрисата посочена от ЕС, защото те ще дадат парите. Ало, специалистите, кой и къде ще поддържа новия подвижен състав при положение, че депата ги закрихте а тези които останаха могат да поправят само техника от преди 1970г, защото оборудването им е морално и физически остаряло. Може би ще ремонтирате на открито - гаражен коловоз - Подуене разпределителна до гърбицата.

fallback