Снимка: Архив, Reuters
fallback

Дали всички сайтове имат нужда от мобилна версия? Може ли тя да замени приложение? Какво е нужно, за да вървиш в един крак с ерата на мобайла? По време на годишната конференция Online Advertising ние зададохме тези въпроси на водещи български онлайн маркетинг специалисти.

Ако бизнесът популяризира и сайт, и мобилно приложение заедно, то как ще се различава взаимодействието на потребителите с продукта? Каква част от потребителите ползва само мобайл, а каква — и мобайл, и десктоп?

Борил Богоев, Owner, BORILBOGOEV.COM

Взаимодействието между потребителя със сайта или с приложението се различава доста, защото когато използваме мобилно приложение, потребителят е в стресова среда обикновено, има много малък процент внимание, което може да отдели, така че обикновено реагира на момента, прекъсва поведението си в магазина или в сайта. Докато когато говорим за сайт на компютър, потребителят има възможност да разглежда на спокойствие, пазарува си и така нататък. Тоест коренно различно е поведението на потребителя в мобилно приложение и сайт и в десктоп сайт.

Мога да споделя информация за мои клиенти по отношение на имейл бюлетина и канала: 60% до 70% от потребителите ползват предимно мобилния си телефон за проверка на своите имейли. Така че имаме доста голяма ползваемост през мобилно устройство.

Васил Тошков, CEO, Cloxy

Има бизнеси, при които приложението е просто абсолютна необходимост, но това са изключително малък процент, лично според мен. Примерно, нормален сайт за услуга да си прави приложение: няма кой да си го инсталира, за да си поръчва услугата по този начин.

Мирослав Запрожанов, Co-CEO, Zapomedia

Което аз съм забелязал е, че приложението предизвиква по-голяма лоялност, тоест то е за по-ангажираните потребители, и реално то има способността да ангажира потребителите и да ги превръща в по-лоялни такива. Много зависи от самата индустрия и от това какво всъщност се продава.

Голяма част от младото поколение използва предимно мобайл, а не десктоп версия. Вярвам, че в този сегмент от потребителите, това нещо много ще се развива в идните години, тъй като младото поколение свиква това да му е основния канал на комуникация, на пазаруване. Така че вярвам, че все по-голям ще става дялът на мобайл трафика и в световен план,  и в България. Но все пак десктопът ще държи някакъв дял, тъй като хората обичат и по-големите екрани в крайна сметка.

Мартин Попов, Управляващ съдружник, Interactive Share

Хората скролват, хората използват много по-малко, 150 пъти на ден си пипат телефона. Човек често използва телефона си, но за кратко. Докато когато си на сайта, на десктоп, то потреблението е много сериозно. Затова видео, правено за Facebook, е кратко, видео, правено за YouTube, е бързо. Все повече хора ползват мобайл, много повече пъти за по-кратко време, това трябва да се вземе предвид.

Кога сайт не може да мине без мобилна версия и/или приложение? А кога те изобщо не са нужни?

Николай Бонев, Account Manager, Google

На никакъв етап сайтът не може да остане без мобилна версия на сайта, със сигурност, тъй като живеем в ера, в която клиентът просто не прощава. Ако е бавен сайтът или мобилното приложение, веднага се напуска.

Имаме статистика в Google, при която, ако един сайт зарежда 3 или повече секунди, особено за травъл или за ритейл секторите, то 60% от потребителите напускат и после рядко се връщат към този сайт. Затова е императивно да имаме мобилна версия на сайта. Апликация дали има, зависи много от самото естество на бизнеса.

Борил Богоев, Owner, BORILBOGOEV.COM

Ами когато сайтът мисли да умира, общо взето. Като цяло е добре сайтът още при неговия старт да разполага поне с мобилна версия. Мобилното приложение не винаги е задължително, но мобилната версия за мен е задължителна, тъй като все по-голяма част от трафика минава през мобилни устройства. Така че един сайт, особено магазин, не може да си позволи да не използва мобилна версия още от самото начало на своя живот.

Геннадий Воробьов, CEO, Netpeak Bulgaria

Един сайт никога не може да работи без мобилна/responsive версия. Над 60% от трафика в България вече е мобилният трафик, така че без мобилна версия вече никой не може.

Организатор на Online Advertising конференцията — онлайн маркетинг агенция Netpeak Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback
fallback