Потребителите не са длъжни да плащат сметката за тока до произнасяне по жалбата им, уточняват от Комисията за защита на потребителите (КЗП).
Всеки потребител, който счита, че му е начислена сума за повече от изразходваната от него електрическа енергия, следа да подаде жалба към електроразпределителното дружество.
До произнасянето на търговеца, което трябва да стане в срок от 30 дни, абонатът не е длъжен да заплаща оспорената фактура, а доставчикът няма право да преустановява предоставянето на електричество.
В случай че дружеството се произнесе, че начислената сума е за реално консумирана енергия, потребителят ще бъде длъжен да заплати месечната си сметка. Независимо от това, ако той продължава да счита, че е некоректно таксуван, може да потърси правата си по съдебен ред.
До тази постановка се стигна след потвърдено от съда становище на КЗП, че електроразпределителното дружество няма право да спира електричеството на свой абонат подари просрочена месечна фактура преди да се произнесе по подаденото възражение на своя абонат. Същото важи и по отношение на топлофикациите.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
3
Мирослав
преди 7 годиниТо това е хубаво, че няма да ти спрат тока докато обжалваш един вид, но следва една тъпотия... Ако ЕРП-то се произнесе, че жалбата е неоснователна и т.н. какво правим? Пак си плащаме сметката и край? Ми то по тази логика всяка жалба ще бъде отхвърлена просто ей така според мен. Демек пак ще си платим за начислената сметка и готово. В тази държава законите са писани за крадците, а не за народа!
2
някой
преди 7 годиниПреди три години исках да подам жалба за надписана сметка и се оказа, че трябва да платя такса от порядъка на 30 лева за да видят отново показанията на електромера ми и да разгледат жалбата ми. Така, че високата сметка ще нарасне с още около 30 лева.
1
Анонимен
преди 7 годиниЕ сега всички бай *** ще напускат жалби за да не плащат нищо.И това ако е държава ... стимулират се кражбите и крадците.