Снимка: Reuters, архив
fallback

Върховният административен съд (ВАС) потвърди заповед на Комисията за защита на потребителите (КЗП) за забрана на нелоялна търговска практика на "Мобилтел" ЕАД (познат като марката "Мтел") при продажбата на предплатени карти за мобилни услуги.

Телекомът умишлено е премълчавал важно условие, според което при закупуване на предплатени пакети услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност. Тази информация е фигурирала само на интернет страницата на мобилния оператор. Липсвала е обаче в офисите му и върху опаковката на картите Prima, където би била полезна на потребителя непосредствено преди вземането му на решение за покупка.

В търговския обект е било налично единствено неактуално ръководство, според което картата се дели на два периода – активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен - пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последния 13-и месец). Според тези стари условия при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния.

В резултат от прилагането на цитираната практика потребителят остава с впечатлението, че ще може да ползва сумата по своята сметка през целия период на валидност на картата.

Влязлата в сила заповед на КЗП отнема възможността на мобилния оператор да подвежда по такъв начин потребителите занапред. Наложена е санкция в размер на 10 хил. лв. с наказателно постановление, което търговецът обжалва. 

Още новини за Технологии четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

61

Анонимен

преди 5 години

До СмяхЗа съжаление, болезнено ми е познато. Преди години, по същия начин ме караха да се обаждам, за да прекратя договора си с друг мобилен оператор (тогава Глобул), последва 15 мин. увъртане, ненужни промоции и вменяване на вина, плюс високомерно държане сякаш аз губя тяхното време, а не те моето. Сега ми предстои да прекратя договора си и с А1 и не ми се мисли, ако пак ще е същото ходене по мъките.

60

judge

преди 5 години

Това е смешно. 10 000 лв. Мтел си ги изкарва за 1 час лъжене.

59

Стефан Николов

преди 5 години

МНОГО Е ВАЖНО СЕГА СЛЕД САНКЦИЯТА ОТ 10000 ЛВ КЪМ M-tel=A1, ПАК ЛИ ЩЕЗАРЕЖДАМЕ НА 90 ДНИ? АКО СИ ОСТАВА ТОВА ПОЛОЖЕНИЕ - КЕЛФАЙДАСИОН ОТ САНКЦИЯТА? А1 СИ ПРАВИ 10000 ЛВ ЗА 10 СЕКЕНДИ!? МОЛЯ ПУБЛИКУВАЙТЕ ОТГОВОР!

fallback