снимка: Ройтерс

 Американската верига ресторанти за бързо хранене McDonald's продава 80% от своя бизнес в Китай и Хонконг като част от плана си да разшири своите франчайзинг модели за ресторантите си по цял свят, съобщава BBC.

Китайската държавна инвестиционна група Citic и американският частен инвестиционен фонд Carlyle Group ще поемат контрола върху операциите след сделка на стойност 2,1 млрд. долара.
 
McDonald's притежава и управлява около 65% от своите 2000 обекта в Китай, а франчайзингът позволява на веригата да прибира част от приходите от продажби, като в същото време съкращава оперативните разходи. 

Веригата за бързо хранене се опитва да рационализира своите глобални операции, а промяната в структурата на собствеността е основна част от тази реконструкция.

През март миналата година компанията обяви, че търси партньори, които да помогнат за отварянето на още 1500 ресторанта в Китай, Хонконг и Южна Корея през следващите пет години.

По силата на споразумението, подписано в понеделник, американската верига за бързо хранене ще запази 20-процентен дял в китайския бизнес. Citic ще притежава 52% от него, докато Caryle получава 28%.
 
Конкурентът Yum Brands, собственик на KFC и Pizza Hut, също преструктурира бизнеса си в Китай. И двете марки са изправени пред нарастващата конкуренция на по-евтини местни ресторанти, особено в Китай. 

Още подобни новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase