fallback

Лошото време ще навреди финансово на транспортните фирми у нас. От Агенция "Пътна инфраструктура" съобщиха, че от днес ще се затварят пътища и ще се ограничава движението на тежкотоварни автомобили, ако времето го наложи. Целта е да се избегнат инциденти като тези около Нова година, които да предизвикат тапи по магистрали и основни пътни артерии. Това обаче може да доведе до забавени курсове и неизпълнени доставки, а така и до загуба на пари.

Oще по темата

Ваня Дерменджиева е прекарала нощта преди Нова година в километричната тапа на пътя край Айтос.

"Беше истински ад, никога повече няма да тръгна на път в такова време", казва пред Dnes.bg Ваня.

Според нея, нарушаването на забраната камиони да се движат по обходния маршрут за Бургас е довело до невижданата тапа.

"Имаше над 20 ТИР-а, които бяха тръгнали по шосето и те блокираха алтернативния път, така се озовахме в капан", споделя още тя.

Заради очакваното отбиване на ТИР-ове и забавените доставки, превозвачите изчисляват, че губят по 150 евро на ден за всеки камион, който не спази графика си.

"Всяко спиране, всяко забавяне води до загуби за превозвачите особено, ако има фиксиран срок за доставка – тогава се търпят неустойки", заяви изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.

Превозвачите в страната са подготвени за нова снежна блокада по пътищата. Прогнозата за времето обаче не може да отмени предвидения превоз на товари.

"За разлика от личните пътувания, когато не ни е наложително и ако е лошо времето можем да спрем, когато има поети заявки за товари там няма как да се случи", каза още Арабаджиев.

През уикенда температурите на места ще паднат под минус 20 градуса. Очакват се и поледици.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

Анонимен

преди 7 години

До този, който изпреварвал камиона с над 100км. Ами господине в този участък от пътя ограничението е 90км в час сега камиона го надвишил ама и Вие за да го изпреварите сте били с поне 120. Та задавайки си въпроса как се спира камион си задайте и въпроса как бихте спрели Вие ако нещо стане на пътя(дано никога да не се случва)? Повечето карат като да имат повече от 9 живота а природата не прощава особено зимата.

11

ШАРАН БГ

преди 7 години

Явно да се управлява народ е трудна работа и угаждане на всички едновремено не може! За това има власт, властта има всички възможности да координира работата на различните звена, за да има ред!!Когато се прецени, че трябва да се движат по пътищата само камиони /малки,големи и огромни/ -- ще се движат само те. Когато им се наложи забрана -- няма да пътуват и..... толкова! А ние...... ние ще си псуваме до свършека на света !! За нас угодия няма - ни зиме , ни лете..........

10

Анонимен

преди 7 години

тези дни към Варна след Търново едва изпреварих една цистерна караше си със 100-102-3 и един ТИР също летеше това е 22 т как спира и се управлява с такава скорост не зная Силата е с тях ! за ДАИ и КАТ си имат станции ,виждал съм ги да правят обратни завои преди пост на ДАИ

fallback