Снимка: Bloomberg TV Bulgaria
fallback

През 2017 ще бъдат вдигнати заплатите на експлоатационния персонал в българските железници. Липсата на кадри и натрупването на извънреден труд са едни от основните причини за увеличението на заплатите на определените като дефицитни длъжности. Това коментираха Петър Бунев от СЖБ към КНСБ, доц. Симеон Ананиев от АБЖП и Марио Нинов от "КТ Подкрепа" в ефира на Bloomberg TV Bulgaria

Същинските преговори за увеличение на заплатите са започнали още през август, поясниха Бунев и Нинов. Ниското заплащане и положеният извънреден труд в рамките на 350 часа при т.нар. дефицитни длъжности карат работодателите да се опитат да задържат кадрите и да привлекат нови такива, коментираха още те. Въпреки това изразиха съмнение, че по този начин ще бъдат запълнени свободните работни места. 

За първото полугодие както БДЖ "Пътнически превози", така и БДЖ "Товарни превози" са на печалба и могат да си позволят увеличението на заплатите, коментира Петър Бунев. "Печалбата е счетоводна и е по нов метод за отчитане. Съотношението между приходи и разходи е 2:1 в полза на разходите, поясни от своя страна доц. Симеон Ананиев от АБЖП.  

През годините БДЖ е недофинансирано с над 1 млрд. лева, посочи Марио Нинов. Използването на средства от концесията на Летище София за финансиране на БДЖ не е добър ход, смята той. Според него държавата би могла да задели средства по друг начин.  

Според Ананиев моделът на функциониране на БДЖ трябва да бъде сменен. "Нашият модел на железницата е от миналия век – и като диспечерско управление, и като цялостна организация на движението", посочи той. 

Вижте повече във видеото наBloomberg TV Bulgaria 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

4

Solar Power

преди 7 години

До ТемидаЕми ако Костов беше тук сега бдж-то щеше да е на равнището на летище София поне. Да се плащат данъци и държавата да е в плюс.Сега всяка година минус 100 милиона. И бдж е пълна мизерия.

3

Темида

преди 7 години

Няма ли кой да го фалира това БДЖ и да го продаде за скрап?Знам, че е непопулистско, но това е начина

2

така

преди 7 години

като продаде летище което е на печалба и което е в 21 век, за да поддържа железници от 19 век

fallback