Снимка: Булфото, архив

Потребителският съвет към ЧЕЗ България призовава в отворено писмо отговорните лица и институции да бъдат взети мерки за защита на клиентите при смяна на доставчика, съобщават от енергоразпределителното дружество.

Според консултативния орган, в който членуват потребителски и експертни организации, това ще допринесе качествено за развитието на свободния пазар на електроенергия.

"Обръщаме се към всички отговорни лица с призив за провеждане на още по-мащабна информационна кампания, насочена към потребителите. Отчитаме, че е необходим адекватен механизъм за сравняване на цените. Фактура със съпоставима информация и форма ще даде възможност на клиентите да бъдат по-добре информирани за това на кого и за какво плащат и ще допринесе да се избегнат неетични търговски практики.

Очакванията ни са да се създаде и Етичен кодекс на търговците на свободния пазар, който да бъде подписан от търговците, готови да се придържат към коректността и откритостта в привличането на нови клиенти и да спазват доказани високи етични стандарти", се казва в отвореното писмо, подписано от Българска национална асоциация "Активни потребители", Федерация на потребителите в България, Независимия съюз на потребителите, Енергийния омбудсман към ЧЕЗ и Института за енергиен мениджмънт.

От ЧЕЗ посочват, че през април са направили проучване сред над 4 хиляди битови и стопански клиенти в продължение на 3 седмици. Резултатите показаха, че съмненията в коректността на търговци без опит и история, удовлетвореността от настоящия доставчик, както и сложната процедура по излизане на свободен пазар, са причина 70 процента от анкетираните изобщо да не обмислят промяна, отбелязват от дружеството. Голям бил делът и на потребителите, които планират избор на търговец, но не смятат, че са достатъчно информирани за участниците на пазара, ползите и рисковете, затова отлагат излизането си на свободния пазар.

Резултатите от анкетата показват красноречиво необходимостта от предоставянето на информация за либерализация на електроенергийния пазар на разбираем език, за да се позволи на клиентите да правят информиран избор и да постигат желани резултати, се казва в съобщението на ЧЕЗ.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase