Снимка: Bloomberg TV Bulgaria
fallback

Сивият сектор в обществените превози надхвърля 50% и с всяка година се увеличава. Дейността е регламентирана от три закона и се създава усещането, че няма режим или орган, който да изпълнява функциите и да съвместява трите вида контрол в един. Това коментира Ивайло Константинов от Националното сдружение на автобусните превозвачи в България в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

По думите му преговорите на превозвачите с представители на правителството вървят успешно.

"Срещнахме разбиране от Московски, че действащата републиканска транспортна схема е крайно амортизирана. Той пое ангажимент за ремонт  след около 2 месеца". Константинов каза, че няма точни изчисления колко ще струва въвеждането на тол система за автобусните превози. "Случайно споменаваните в ефира цифри от порядъка на 10 ст. на км ще оскъпят за транспортните фирми близо 10 пъти ползването на инфраструктурата", заяви той.

"Най-сериозният проблем в бранша е липсата на подготвени кадри. Затова българските превозвачи спряха да се развиват през последните 2 години и тяхната конкурентоспособност беше нарушена", посочи Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Според него в професионалните гимназии трябва да се върне обучението за водачи категория С. Той допълни, че вносът на кадри се осъществява трудно особено когато те са от трети страни, тъй като България не е член на Шенген. 

Целия разговор може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

Анонимен

преди 7 години

До 13 и останалите. Не се заблуждавайте. Терминът "пазарна икономика" е създаден специално, за да не се употребява думата "капитализъм"- термин пълен с насилие, кръв и експлоатация. Негов баща е Джон Кенет Голбрайт- нобелов лауреат по икономика.У нас той не се издава- ясно защо.

24

Анонимен

преди 7 години

Лъжа е, че най-липсвали ТИР шофьори. Зная човек с опит и всички нужни документи- сега безработен. Той осъди пет фирми за неплащане на заплата. Фирмите искат престоя в чужбина да се смята за почивка или приспада от отпуската. Да не говорим,че не се съобразяват с нормативите за каране в Европа, но ако те хванат глобите са за твоя сметка.Колите и шофьорите са застраховани за смешни суми в Узбекистан, Таджикистан и др. държави и при катастрофа шофьора няма да получи нищо.

23

Анонимен

преди 7 години

Превозвачите да не реват, а да си подобрят услугите и да си актуализират цените.Преди 15 години качеството беше по-добро, разписанията по-удобни за пътниците и цените съответстваха на цените на горивата. Откакто ДПС сложи ръка на почти всички линии, автобусите са стари, разписанията не толкова удобни, а стюард отдавна не съм виждала в автобус.

fallback