Някои клиенти на електроразпределителното дружество EVN ще получат две фактури през май месец, предупредиха от дружеството.

Причината – въвеждане на нови срокове за плащане, което е част от подготовката за либерализация на пазара и е свързано с възможността за избор на доставчик от страна на всеки клиент. 

Потребителите могат да видят сроковете си за плащане в последната си издадена фактура или касов бон, както и на интернет страницата на дружеството.

Първата група  фактури за консумирана електроенергия с по-ранен срок за плащане за клиентите на EVN България ще могат да се плащат на каса от 25 май. По-ранното излизане на сметките е във връзка с преминаването към нови срокове за плащане в сила от юни 2016 г., както беше обявено от компанията. Втората група фактури също ще излезе по-рано и ще бъдат на каса от 1 юни 2016 г.

Общият брой фактури за годината обаче се запазва и остава 12.

Всяка от фактурите, както и досега, ще бъде на база реален отчет за реално консумирана електроенергия за конкретно посочен отчетен период, не по-дълъг от 31 дни. Няма да има клиенти с удължен срок на отчитане поради промяната, като сроковете на отчитане остават непроменени. Както и досега, всеки клиент ще заплати единствено това, което реално е потребил и е отчел електромерът.

След промяната срокове за фактуриране и плащане ще бъдат 4 периода в месеца, съобразно календарните седмици за отчитане, вместо сегашните два периода. Новите периоди ще са посочени във всякa една фактура. С това заплащането на енергията ще става в по-кратък срок след нейното отчитане, вместо месец по-късно, както е в момента. Промяната ще улесни процесите по смяна на доставчик, обмена на данни и движението на паричните потоци между всички участници на свободния пазар, уточняват от дружеството.

С цел улеснение за клиентите EVN България няма да начислява лихви за забавено плащане за издадената по-рано фактура.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase