Снимка: архив Reuters

Ефектът от една бензиностанция и половина е около 100 млн. лева върху бюджета на българското население и фирми. Това са спестени пари. Няма значение на каква цена купувам горивото и откъде идва, а на каква стойност го продавам. Купувам го от български дистрибутори, които са дистрибутори на всички тези производители. Не мога да го произвеждам.

Още по темата

 
Това съобщи бизнесменът Веселин Марешки в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR. Tой потвърди, че произходът на горивото е еднакъв за всички български бензиностанции.

Атаките срещу мен от последните дни показват в каква държава живеем, заяви Марешки.

"Някаква компания си позволява да прави икономическо разузнаване като използва медии, митница, НАП, прокурори и икономическа полиция. Това е безумно и показва, че живеем в някаква ненормална държава. Или някакви си хора се опитват да ни накарат да мислим, че живеем в такава държава или че тези ненормални неща са нормални. Нямам никакво намерение да влизам в диалог с тази компания", подчерта бизнесменът.

Битката в момента е между двете К-та срешу трите П-та, посочи Марешки. Според него корупцията и картелите са изправени срещу професионализма, пазара и патриотизма на българския народ.

"Наскоро четох нещо, което много ми хареса и това е, че като си умрял - ти не разбираш, че си умрял, а е трудно за другите. Същото е и, когато си тъп. 20 години обясняват как пакетирам хапчета в някакви гаражи, в някакъв кораб, изнесен извън териториалните води на България. Сега същите глупости започват да ги ръсят и по новия ми бизнес проект с горивата. Нямам намерение да влизам и да отговарям на такива глупости", добави той.

Бизнесменът твърди, че горивото, което продава е качествено, но има други хора, които да го заявят.

"Самите хора, които купуват лекарства и горива - те са направили разликата. Можете да видите форумите", посочи той.

"Те казват, че при цена 1,56, как аз продавам на 1,52 лв. с 4 стот. загуба. Аз пък питам защо, когато цената на едро беше 1,40, те продаваха на 2,00 лева на техните бензиностанции. Това е големият въпрос 50-60 стот. марж, къде отиваха тези пари. Защо при 30$ барел, цената беше 2 лева, а сега при 40$ е малко над 1,70 лева. Къде са отивали всичките тези пари, които наричам мародерство. При 30$ барел, цената беше 2 лева, а сега при 40$ е малко над 1,70 лева. Това са основните въпроси", заяви Марешки.

Марешки не скри, че печели от бизнеса си с горивата.

"Намеквам, че в момента няма човек в България, който може да издържи на натиска. Едно е само да го направиш, а друго е да го продължиш и трето да кажеш, че ще стигнеш до край. Мога да уверя сънародниците си, че ще се боря до край", обеща той.

Бизнесменът заяви, че в момента няма директен достъп до базите на Лукойл и се налага да купува горивата през посредници.

"Горивото при нас пристига от най-Югозападната точка - Банско до Североизточната във Варна. По този начин се тормозя. Ако не бяха толкова далеч, цената им щеше да е още по-ниска. Не с много. Представете си колко километра пътува горивото до Варна като има бази в града", посочи той.

"В момента получаваме горивото на 1,52 и го продаваме при нас на 1,53. За 1 стотинка продаваме горивото отгоре“, отчете Марешки. Той съобщи, че утре отваря бензиностанция в Габрово, а през следващите седмици ще има още 4-5 бензиностанции в различни градове.

"Наскоро пропътувахме цяла България, за да подпишем документите за една бензиностанция, но човекът каза, че няма да продава буквално в последния момент. Натискът е огромен. Още днес мога да отворя бензиностанция в София, но тя ще бъде много малка и никой няма да може да зарежда там. Към днешна дата имаме договорени два терена. Разговаряме за трети. Ще изградим изцяло нови, огромни бензиностанции, които нямат аналог с 9 бензиноколонките. Ще отворим, искаме да сме полезни на хората. Това ще стане до 3-4 месеца", каза той.

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase