Архив: Булфото
fallback

Бюджетът губи почти 1 млрд. лева от така наречените ведомствени бензиностанции, обясни в ефира на телевизия Bulgaria ON AIR Андрей Делчев, изпълнителен директор на Българска петролна и газова асоциация.

"Ние говорим за това от година и половина. Такова нещо като ведомствени бензиностанции в закона няма. Това са стари цистерни, свалени от жп вагони, от ЗИЛ-ове, скрити по дворове. Изначално идеята е била да зареждат транспортни фирми, строителни фирми. В един момент техните собственици разбраха, че лесно могат да продават горивото и на трети лица. Правят го незаконно, защото тези бензиностанции нямат измервателни уреди, които изисква законът", обясни Делчев.

По думите му когато не си контролиран на входа и на изхода при продажбата на горива, започваш да се изкушаваш да продаваш горивото незаконно - няма акцизи, няма ДДС.

Според него тези бензиностанции са крайната брънка на процеса на контрабандата на горива. "Някой е успял да вкара такова гориво и трябва да го реализира на дребно, за да вземе кеша, който да го завърти отново в системата. Обикновено това става именно на ведомствени, мобилни бензиностанции", поясни експертът.

От асоциацията предлагат тези, които искат да работят като ведомствени бензиностанции, да поставят всички уреди и да работят като всички останали на пазара.

Проблемът обаче е и в контрола, защото по отношение на тези бензиностанции почти никакви нормативни мерки не бяха предприети. Държавата нормативно прие някакви норми, но не можа да ги облече в адекватна форма чрез контрол, защото контролните органи нямат достатъчно капацитет. Контролът е недостатъчен, органите не могат да ги обиколят, нямат пари, нямат хора и тази търговия процъфтява, допълни Делчев.

"Нормалните бензиностанции са около 2300 – 2400. Ведомствените са над 10 000. От тях над 6000 – 7000 се регистрираха в МФ, а има поне толкова нелегални, които са скрити. Ние вървим, снимаме ги, гледаме ги, но те са 5-6 пъти повече и се роят като гъби", обясни той.

Предстои тези 5000 – 6000, които са легално регистрирани, ако искат да продават, да сложат всички уреди, което ще им струва около 10 000 лв. и да влязат в нормалната търговия.

Той подозира, че у нас влиза контрабандно гориво отвсякъде, включително и от Ислямска държава.

"Това са кораби, които са зареждали в Турция, след това минават през едно – две легални пристанища, за да дозаредят и да имат документ за легален произход на горивата и идват при нас", обясни Делчев.

По отношение на цените на горивата у нас той смята, че у нас те са едни от най-ниските в Европа след акциза и данъците.

"Не знам защо българите не усещат спада на горивата – от началото на годината цените са паднали с около 20 ст. А като сравнение с миналата година – са паднали с над 30%. Това е сериозна цена, като се има предвид, че 50% от тази цена са данъците, които не мърдат", мотивира се изпълнителният директор.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

тигъра

преди 8 години

На времето бензина беше 1 левче=1 долар.Сега бензина е 1.70лв.=1долар.Една и съща цена.ама тогаз билета за градския транспорт беше 0.06лв.а сега е 1лв.Картата за 3 месеца беше 13.50-сега сигурно е 100лв.Няма какво да се чудим ,че милионерите се увеличават всеки месец с 23-***.

11

тигъра

преди 8 години

"Не знам защо българите не усещат спада на горивата"-Не знаеш защото заплатата ти не е като на 80% от българите.Кой знае колко хиляди получаваш на месец.Сития на гладния не вярва.Ако беше със заплатка 500лв.или безработен щеше да разбереш защо българина не усеща спада на горивата.И защо като паднаха горивата с левче не паднаха цените на стоките,та Българина да усети спада на горивата.

10

Mosque

преди 8 години

Oha ....:-):-):-):-):-) vedomstveni benzindjii bez broiachi....:-):-):-):-)A Moskov i Bachvarova s vedomstveni prastovi otpechataci....:-):-):-):-)

fallback