Снимка: Bloomberg TV Bulgaria.

От началото на декември 2015 досега са извършени над 1200-1300 проверки в туристически обекти. Оптимистично е, че нарушенията са около 100, едва 7 са най-тежките нарушения - предоставяне на туристическа услуга в некатегоризирани обекти. Това обясни Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите, пред телевизия Bloomberg TV Bulgaria.

КЗП има амбиция да открие приемни и в зимните курорти. По думите му броят на сигналите за нарушения към комисията нарасва, което означава, че хората са по-активни. Много често те ни търсят и за съвети, не само за подаване на жалби, допълни Маргаритов.

Констатираме намаление на нарушенията с 10% на годишна база. В онлайн търговията наблюдаваме дори по-голям процент – около 30%. "Търговците научават правилата на този тип търговия, която е нова за България", оцени председателят на КЗП.

Помирителното производство е безплатен, изключително бърз (по закон трябва да приключи до 90 дни) и ефективен способ за извънсъдебно решаване на спорове между търговец и потребител, обясни още Маргаритов.

"Законът е в сила и секторните помирителни комисии са факт. Те са в петте най-чувствителни сектора - енергетика, ВиК, транспортни и съобщителни услуги, финанси ", обясни той. Те търсят решение, което има за цел да удовлетвори и двете страни. Докато върви помирителното производство, спират и давностните срокове. Общува се дистанционно и в рамките на 2 месеца те трябва да предложат решение на двете страни. По закон това производство е безплатно.

Ако се стигне до по-интензивно участие на търговците в тези производства, могат да бъдат създадени добри практики за намаляване броя на нарушенията.

Първите получени заявления за помирителни производства са от сферата на топлофикацията. Получено е и едно заявление срещу електроразпределително дружество, допълни Маргаритов.

Целият разговор чуйте във Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase