Снимка: Investor.bg

Как да бъде изхранено населението на градовете с качествена и здравословна храна – това обсъждат политици и експерти по време на най-голямото в света изложение за земеделие и храни "Зелената седмица”, което започна в Берлин.

81-то поред изложение е не само място, където потребителите да опитат храни и продукти от цял свят, но и платформа за обсъждането на критични въпроси, казват организаторите от германското министерство на земеделието.

Тази година страна партньор на изложението е Мароко. Страната представя подправки като шафран, млечни продукти от камилско мляко, ядки, масло от арган и роза.

Докато потребителите се интересуват предимно от качеството и цените, фермери ще организират демонстрация по време на"„Зелената седмица”, за да привлекат внимание към проблемите си. Очаква се в Берлин да протестират както антиглобалисти и защитници на хуманното отношение към животните, така и индустриални земеделци, които настояват за повече респект към тези, които произвеждат храните.

България участва със свой атрактивен щанд, който изглежда като възрожденска къща и представя продукти от 18 български производители-– традиционни сурови сушени колбаси със защитени географски наименования, трапезна розова вода, сирена, кисело мляко, лютеница, кьопоолу, вино, мастика, ракия, ликьор от роза. Танцьорите от ансамбъл „Българе” са в Берлин по време на цялото изложение и привличат с танците си допълнително публика.

Посетителите познават отдавна нашите продукти и ги купуват, казват от българския щанд.

През април Министерството на земеделието и храните ще организира щандове с български продукти в повечето големи германски търговски вериги, съобщи заместник-министърът на земеделието и храните Васил Грудев при откриването на българския щанд. Първият такъв щанд се предвижда да бъде именно в германската столица, уточниха от пресцентъра на агроминистерството.

"Когато предоставяме качествени продукти и те са промотирани добре - активно и атрактивно, считаме, че всеки консуматор би отразил качеството на продуктите ни”, подчерта Грудев.

Той уточни, че основният интерес на германските потребители е насочен към българското вино, но млякото и млечните продукти също са широко застъпени на немския пазар.

"Има специален интерес и към биологичното производство, плодове, зеленчуци, мед и традиционни месни специалитети с географско обозначение. Това са стоките, за които се договорихме, че ще бъдат промотирани”, каза още Васил Грудев и поясни, че на тези щандове традиционно ще присъстват и всички продукти, които са свързани с розата и розовото масло.

Още по темата четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase