Снимка: Булфото
fallback

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на мобилен оператор да прикрива в търговските си обекти съществената информация, че при закупуването и съответно ползването на предплатен пакет услуги, клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност, съобщават от комисията.

След забраната телекомуникационното дружество, чието име не се споменава, няма да има право в бъдеще да прилага описаната нелоялна търговска практика, а за нарушението Законът за защита на потребителите предвижда санкция до 30 000 лв. 

Проверка на КЗП в офис на мобилния оператор установи, че коректната информация за сроковете на валидност на сумата в предплатената карта и условията за продължаването й липсва. Тя фигурира единствено на интернет страницата на телекома.

В търговския обект пък е налично неактуално ръководство за употреба на визирания пакет за предплатени услуги, според което картата се дели на два периода – активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен - пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последният 13-и месец). Според тези стари условия, при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния, уточняват от КЗП.

От там отчитат, че на практика дружеството предлага въпросния предплатен пакет съобразно предходно действалите условия, които са по-благоприятни от новите, тъй като са давали възможност на потребителя с еднократно закупуване на пакета да оползотвори сумата по картата през целия активен период на нейната валидност – 12 месеца, но които не са актуални.

По такъв начин търговецът създава погрешно впечатление у клиентите си за периода на валидност на картата и на текущата сума по нея, което от своя страна води до решение за покупка, което потребителят е възможно да не вземе без използването на тази заблуждаваща практика, завършва позицията на КЗП.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

разликата

преди 8 години

Преди години бях командировка в Германия, купих си предплатена карта. Върнах се в България и 3 години тя бе валидна, докато не изхарчих парите по нея. Чудех се защо е все още валидна след като валидността е 1 година и реших да питам. Отговорът беше - не можем да я закрием докато имате пари в нея. А тук какво става - взимат ти парите, като изтече срока. А това си е чиста кражба, защоот нищо налага това. Само съдя изпълнител може да ти конфискува нещо.

24

Васко

преди 8 години

И какво са 30 бона за телеком?!? Само за месец крадат повече от тия предплатени карти. Доброто решение в случая е - глоба 30% от брутната им печалба. Или по-добре - от оборота. Е, тогава ше си коригират мисленето, а и не само те.

23

Анонимен

преди 8 години

Да, Теленор ни плаши, че ще изгубим парите си. Така е, ние сме колонизирана държава, а те са могъщите викинги!

fallback