Снимка: REWE Group

Германският концерн за търговия на дребно REWE Group се отказва напълно от дискаунт бизнеса в България.

До края на октомври 2015 г. ще бъдат затворени всички магазини на PENNY в страната, заяви концернът късно в сряда.

Всички задължения към доставчици, бизнеспартньори и служители ще бъдат изпълнени.

Там, където е възможно, на служителите на PENNY ще бъде предложено работно място в BILLA, а останалите служители ще получат обезщетения, които надхвърлят определените в закона суми. Схемата на компенсациите е обсъдена и одобрена и от европейския представител на служителите в REWE Group.

В България REWE Group ще се концентрира вече само върху сегмента на супермаркетите, в който е представена с търговската верига BILLA. Част от филиалите на PENNY, както и логистичният ѝ център в Столник (до София, в община Елин Пелин, б. ред.), ще преминат към BILLA. В момента към търговската верига BILLA, част от REWE Group, принадлежат 92 супермаркета.

Припомняме, че първият магазин на веригата в България беше открит през 2009 г. В момента към веригата има 49 магазина в страната.

В международен план REWE Group ще продължи да развива веригата PENNY в останалите 5 страни, в които тя оперира – Австрия, Италия, Румъния, Чехия и Унгария.

Припомняме, че през април Бойко Сачански, управител на  BILLA България, разкри, че плановете на компанията за следващите години включват инвестиции в размер на около 200 млн. лева и откриване на 40 нови магазина. През 2014 г. BILLA България откри 6 нови магазина. През текущата година компанията планира да открие още 8 нови магазина и да направи реконструкция на 5 от настоящите. 

REWE International е пазарен лидер в Австрия в сектора на търговията на дребно с козметични и хранителни продукти и е един от най-големите работодатели в страната. В Австрия и в други страни броят на служителите на REWE International възлиза на 76 200, наети в около 3 600 магазина. През 2014 г. общите приходи на компанията нарастват до 13,02 млрд. евро.

Компанията е част от германската REWE Gruppe, един от европейските лидери в търговията и туризма. В момента за нея работят 330 000 служители в около 15 000 магазина в 12 европейскистрани, осигурявайки приходи от около 51,1 млрд. евро.

Сегашният ход на REWE е част от бързата трансформация на българския пазар за търговия на дребно през последните години. Редица анализатори смятат, че липсата на сериозен ръст в сектора на бързооборотните стоки в страната вероятно ще доведе до фалити на част от по-малките хипермаркети в България, както и изтегляне на някои от големите търговски вериги. Друга възможност би била консолидиране на пазара – малките независими търговци могат да се обединят.

Припомняме, че през лятото собствениците на Carrefour и Пикадили се отказаха от сливането на двете търговски вериги. Това става ясно от съобщение на КМБ България - член на Маринопулос Груп, главен франчайзър на Carrefour в България, изпратено до медиите. КМБ ще продължи да управлява мрежата си автономно, с нов опитен мениджърски екип.

Сделката между Carrefour и Пикадили беше обявена в края на миналата година. Обединението щеше да създаде верига от повече от 75 магазина в България с общ оборот от 452 млн. лева и над 3 хил. служители.

Четете още икономически новини в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase