Снимка: БТА
fallback

Проблемът с рекламата на българския туризъм е, че тя не успява да ни превърне в разпознаваема туристическа дестинация. Това заяви Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма пред bTV.

По думите му рекламният слоган на Министерството на туризма, както и мерките за привличане на чужди туристи у нас не са известни на нито един турист и никой не е дошъл в България благодарение на тях.

„Министърът на туризма в момента няма нито една атракция публична държавна собстеност, която да управлява. Министърът не знае как да докара и един турист на тази своя собственост, която не знае, че я има”, каза Драганов.

Именно затова според него сме измислили фалшиви реклами, които са подвеждащи за туристите и според българското, и по европейското законодателство. „Защото ако покажеш нимфи по плажа и дойде туристът и не намери нимфите на плажа, ние сме длъжни да му платим цялото пътуване плюс морални щети за това, че той е пропуснал да си отпочине и ние трябва да го компенсираме заради фалшива реклама”, каза експертът.

Драганов обаче посочи, че нито веднъж не е видял да се рекламираме като алкохолна дестинация, а единствено като дестинация за младежки и спортен туризъм. Няма нито един туроператор, който да предлага почивки у нас по този начин, категоричен бе той.

Румен Драганов отново подчерта стария проблем, че някой трябва да управлява богатото културно-историческо наследство на България – туристическите атракции, които са публична държавна собственост. И допълни, че министърът на туризма все още не е представила дългоочаквания регистър на туристическите атракции. По думите му и това не е достатъчно, защото въпросът е колко работни места създават тези атракции.

Относно кризата с кадрите в туризма Драганов коментира, че у нас имаме 166 училища за обучение на туристически кадри, но никой от тях не работи тук, защото няма мотивация. Тези млади специалисти намират реализация предимно в чужбина и по круизи, каза той.

Още новини от Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

Буаааахахахаа

преди 8 години

Смешни ставате , нали обяснявахте оня ден как японци и китайци са на розобер и сега изведнъж никой нищо не знаел за БГ

12

Гешев

преди 8 години

Първо в България идват в ролята на туристи мизерниците от Западна Европа и Русия.Второ единици са нашите хотели с качествено обслужване и храна.Трето рекламата се прави от некадърни рекламни агенти, свързани като дупе и *** с властта.ЕМИ КАКВО ОЧАКВАТЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ!? ВАГОНИ С ВАЛУТА ЛИ!?група кан Телериг

11

uu

преди 8 години

До 12:Не си напълно прав. Рекламописците са си рекламописци. Тук не става въпрос за реклама на памперси или капки против разстройство. Подготвят се рекламни клипове за представяне на цяла страна. Поръчител на рекламата е Министерството на туризма, нали го изкараха от мегаминистерството на икономиката. Като заявител Министерството ги приема и одобрява, подписват се протоколи, и т.н.А това министерство се ръководи от Министър, има и Парламентарен секретар , а те са политически лица...

fallback