Снимка: архив Ройтерс
fallback

IKEA, най-големият производител на мебели в света, обяви в сряда, че ръстът на продажбите ѝ е помогнал да увеличи нетната си печалба за фискалната 2014 г. Търсенето в Северна Америка е останало високо, а това в Европа продължава да се възстановява, пише Wall Street Journal.

Пазарът на евтини мебели, които потребителите сглобяват сами у дома, се радва на рекордни приходи и увеличение на печалбата, тъй като потребителите на много ключови пазари, включително в Европа, се обръщат към по-евтините продукти заради забавянето на икономиката.

Нетната печалба на компанията се е увеличила с 0,4% до 3,33 млрд. евро през фискалната 2014 г., която приключи на 31-ви август. Приходите ѝ пък достигнаха рекордните 29,29 млрд. евро, след като година по-рано бяха 28,5 млрд. евро.

Въпреки това увеличението в разходите, свързани с програмите за назначаване, и голямото намаление в цените спрямо фискалната 2013 г., повлияха негативно на оперативната печалба и маржа на печалбата.

"Северна Америка се представи добре и въпреки че предизвикателствата пред икономическата ситуация може да не са приключили, Европа продължава да показва подобрения“, посочва IKEA.”Особено добър знак беше ръстът на повечето от страните в Югоизточна Европа, където Португалия показва добри резултати и ситуацията в Испания се подобрява доста бързо“.

IKEA, която осъществява по-голяма част от продажбите си в Европа, заяви, че е отбелязала ръст на почти всички свои пазари, като най-бърз растеж отбелязва в Китай, Русия и Унгария.
"Фискалната 2014 г. беше добра за IKEA. Щастлив съм да видя увеличение в продажбите ни – в магазините, отварянето на нови магазини, както и на онлайн продажбите“, заяви главният изпълнителен директор на фирмата Петер Агнефьел.

През периода септември 2013 г. – август 2014 г. IKEA е отворила 12 нови магазина в 10 страни, включително първия си търговски обект в Хърватия, както и първия си магазин в центъра на Хамбург. През декември компанията отвори първия си търговски обект и в Южна Корея.

Производителят на мебели е инвестирал 1,7 млрд. евро в магазини, фабрики, възобновяема енергия и центрове за пазаруване. В момента той има 315 магазина в 27 страни.

Посещенията на сайта IKEA.com са се увеличили с 15 на сто през фискалната 2014 г. до над 1,5 млрд., докато посещенията във физическите ѝ магазини са скочили с 4,7% до 716 млн.  

Повече новини за Style можете да прочетете в Investor.bg. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

5

Димитър

преди 9 години

На запад може и да са за бедни хора, но тук не са от най евтините, а качеството им определено превъзхожда това на останалите БГ дървари. О, извинете, май им викаха мебелни салони.

4

8

преди 9 години

Всички се хвалят с добри резултати и големи печалби,а ,като дойде време да плащат данъци,започват да реват като вдовици :"Ауууууууууу,ама ние работим на загуба,трябва да дигнем цените! "

3

една

преди 9 години

Наблюденията са ми от Западна Европа и най-вече Швейцария. Икеа е магазин за бедни хора. Средната и средна + класа не купува от там. ѝдобрите резултати говорят лошо-дялът на бедното население се е увеличил.

fallback