Снимка: Reuters, архив
fallback

Напълно според очакванията и обещанието на транспортния министър Ивайло Московски на днешното си заседание правителството взе решение да отпусне на "БДЖ Пътнически превози" още 40 млн. лв., съобщиха от правителствената пресслужба. По този начин се гарантира, че няма да  бъдат спирани влакове и освобождавани служители.

До решението се стигна след протести на пътници в различни краища на страната за неудобствата, които бяха причинени след спирането на някои влакове от 12 януари. Планираше се още влакове да бъдат спрени от февруари заради орязаната държавна субсидия за дружеството.

Oще по темата
Средствата, които се осигуряват от централния бюджет, са допълнение към включените в чл. 24 от Закона за държавния бюджет на Република България за 2015 г. за „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД.

Мотивът на кабинета за отпускането на сумата е, че ще се "създадат предпоставки за изпълнение на извършваните обществени превозни услуги и за осигуряване на нормални условия за пътуване на ползващите железопътен транспорт".

Движението на спрените влакове ще се възстанови от началото на следващия месец, а следващата стъпка - спиране на още влакове, няма да бъде предприета.

Междувременно транспортният министър Ивайло Московски обеща в близките месеци да представи цялостна стратегия за реформа в превозвача. Документите ще бъдат внесени за одобрение в Народното събрание и така компаниите, част от холдинга, да имат цели за следващите 7 до 10 години, които да се спазват, което и правителство да е на власт, категоричен е Московски.

Преди дни той коментира, че в дългосрочен план решението за повторното пускане на влакове, доколкото има техническа възможност, няма да подобри състоянието на БДЖ. По думите му обаче мотив за връщането на влаковете е и че транспортното министерство не може да предложи засега друга алтернатива.

Реформата не означава само орязване и съкращения, а и инвестиции и обновяване, категоричен беше транспортният министър. Той коментира още, че когато постигне съгласие и в парламента, и в правителството за паралелно извършване на тези действия, е склонен на всякакви реформи, било то и непопулярни.

Още икономически новини четете в Investor.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

5

BG

преди 9 години

Ммм да, пак ще плащаме заплати на една камара хора да возят по пет човека във влак - ех, кой е като железничарите - направили си хората колективен трудов договор, никой не може да ги съкрати, проверяват си пътниците за 5 секунди, а през останалото пътуване - весници, кафенца, игрички с мобилния :)))) После БДЖ реве неистово срещу приватизацията и пускането на частни влакове - охоо, и аз да съм на тяхно място и аз ще рева :)))

4

Анонимен

преди 9 години

Знаем какво се случваше с милиардите, които потънаxа там и с тия ще стане същото

3

fas

преди 9 години

Повече трябва да се отпуснат, за да има развитие. С 40млн. какво може да се промени...?! Както каза Фъндъкова 1.6млн. евро струва един трамвай. Е с 40млн.лв на къде?! Да си отусне малко държавата кисията, ако иска развитие в дългосрочен план...

fallback