Снимка: архив, Reuters
fallback

Комисията за защита на потребителите (КЗП) завежда колективни искове срещу трите мобилни оператора у нас. Причината са прекомерно високите неустойки при прекратяване на договорите по желание на клиентите, съобщават от регулатора.

Проверката на Комисията е установила, че и трите компании са въвели една и съща неравноправна клауза в общите условия на срочните договори за предоставяне на мобилни услуги. Те предвиждат клиентите да заплатят като неустойка всички месечни такси до изтичане на срока на договора в случай на прекратяването му по тяхно желание, независимо по каква причина.

В този случай обаче, ако потребител поиска да прекрати договора си заради лошо качество на услугите или неточно изпълнение на договора от страна на доставчика, той е задължен да заплати на оператора необосновано висока неустойка, смятат в КЗП.

Още по-фрапиращи са случаите, когато клиентите плащат предвидената неустойка при смяна на адреса и невъзможност на оператора да доставя услугата на новото място.

От КЗП уточняват, че клаузата за неустойката при прекратяване на договор попада в хипотезата на текст от Закона за защита на потребителите (чл. 146, ал. 2), който се отнася за предварително изготвени клаузи, върху чието съдържание потребителят не е имал възможност да влияе.

В този смисъл и неустойките се разглеждат от Комисията като неравноправни клаузи, тъй като принудително обвързват потребителя и водят до явно неравновесие между правата и задълженията на двете страни по договора.

Комисията е изпратила писма до трите оператора, в които им е представила направените констатации и е дала препоръки за коригиране на неравноправните клаузи в определени срокове. Компаниите обаче не са се съобразили с препоръките и по тази причина КЗП завежда колективни искове срещу тях за прогласяване на въпросните клаузи за нищожни.

Икономически новини четете в Investor.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

17

gost

преди 9 години

нау4етее ги наред не некви си клоуни да ти се хилят насре6та като им се обади6 всеки има права на тоя свят независмо на кои операторс мтел или виваком или теленoр с това трябва да се саобразват.Обаждам се насре6та една ми се хили се едно 4ее пияна срам няма ли тоя народ пла6таме като попове ако са им малко парите да ги дигат

16

срамни

преди 9 години

интересно мие колко ли пари искат та се налага да си ползвам два модема 6тото единия забива а другия поддържа ниска скорост ей сега сам на тест той ми подддържа скорост на половина та интересно мие кои я ползва аз не сам но явно някои сия полза да муе честита а аз скоро щеви се обадя и да им дам добар урок на етика или ще изхварля модема в кофата за *** там кадето муе мястото срамно е из тия градове като лове4 да спят заради това 4е пла6таме

15

жалки са

преди 9 години

последния път като си идвах в БГ си използвах чуждия номер, защото се оказа, че роуминга ми излиза по-евтин отколкото една прима и поминутното отчитане. ... та какво да коментира човек

fallback