Снимка: Булфото, архив
fallback

Националният съюз на превозвачите се противопостави на предложението на леви депутати да се увеличи от 10 на 15 години възрастта на колата, която може да бъде използвана като такси.

Oще по темата
При ежедневна заетост на един таксиметров автомобил от по почти 24 часа на смени и съобразено и с пътникопотока и дължината на пробега, нормално той изминава почти 100 хил. километра на година. За десет години период на експлоатация това прави между 700 хил. и 1 млн. километра. Извън всякакво съмнение е, че това МПС е напълно амортизирано физически и технически и никакви твърдения, че при една добра сервизна поддръжка може да продължи да служи за платен превоз на пътници, не могат да разсеят  основателните съмнения за безопасността на водача и пътниците, пише в становище на браншовата организация.

Завишаването на допустимите години за експлоатация с още пет ще доведе до влошаване на качеството на услугата, защото тя ще се предлага от амотризирани автомобили.

По-сериозни са и опасенията за безопасността на превозите, защото с годините и увеличаване на пробега техническото състояние неминуемо ще се влошава, а средствата, необходими за техническа поддръжка ще се увеличават, което е несъмнено нерентабилно за собственика.

Според таксиметровите шофьори обаче е добра идеята за евентуалното определяне на минимална тарифа на услугата.

От бранша смятат, че така така ще се ограничи нелоялната търговска практика на дъмпинг, при това в някои случаи съпровождан с други паралелни некоректни действия спрямо клиентите за компенсирането на по-ниската цена.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

15

Анонимен

преди 9 години

Напьлно манипулативна статия. Не таксиметровите шофьори, а таксиметровите фирми, превьрнали се в лизингови кьщи не искат увеличаване вьзрастта на таксиметровите коли.Целта е повече от прозрачна-нова кола на лизинг, който в повечето случаи е почти двойна цена на колата. Ееее, как ще са сьгласни!!! А никой не се интересува как се изплаща кола на цена 60-70, дори и 80 хиляди лева. Масово таксиметровите шофьори са принудени да работят по 12-15 часа......!!!!

14

Анонимен

преди 10 години

Аз карам такси от 15 години и мога да кажа че от както въведоха годините трошките станаха много повече от преди, само тарифата се вдигна. Качеството на услугата се влоши. С нашите доходи- стари коли!Това е положението! Не можем да си позволим нови! За да е нова колата трябва да има по голям оборот...

13

Анонимен

преди 10 години

До АнонименЩот не мойш да смяташ...***!

fallback