Снимка: архив, Ройтерс
fallback

Комисията за защита на конкуренцията санкционира две от големите търговски вериги у нас - „Лидл България ЕООД енд Ко“ и „Билла България” ЕООД. Според КЗК те са използвали заблуждаваща реклама, става ясно от съобщения на сайта на антимонополното ведомство.

Заблуждаващата реклама при „Лидл“ комисията открива при кампанията под наслов „Най-доброто от България. Най-доброто от Европа“. Според КЗК кампанията може да окаже негативен ефект както на конкуренцията на пазара, така и върху икономическото поведение на потребителите.

Рекламата не е просто сбор от съобщени факти, които се възприемат изолирано един от друг от потребителите. В случая представляват цялостно послание, с което се цели да се въздейства върху икономическото им поведение.

Твърдението „най-доброто“ се възприема в контекста на използваните търговски марки и така демонстрираните продукти и използваното мото носят посланието, че показаните артикули са най-добрите, както и че тази търговска верига е най-доброто, се посочва в решението на КЗК.

Според антимонополния орган рекламодателят „Лидл" не предоставя релевантни доказателства, като например направени проучвания, сравнителни анализи, тестове, анкети, награди и отличия за продуктите, и т.н., които да обосноват обективната точност на изнесените в рекламата твърдения. На „Лидл“ е наложена санкция в размер на 370 859 лв.

Санкцията срещу „Била България“ е за заблуждаваща реклама под наслов „Гаранция Clever най-ниска цена”. "Основното мото на кампанията „Гаранция Clever най-ниска цена” има заблуждаващ характер и е налице противоречие между рекламното послание и официалните условия, при които тя се провежда. Има възможност продукти Clever да се предлагат на реално по-високи цени спрямо сравними продукти в други търговски вериги", уточняват от антимонополното ведомство.

В хода на проучването си КЗК е доказала, че дори при наличие на по-ниски цени на сравними продукти, „Билла България” ЕООД не винаги намалява цената на съответните продукти Clever до нивото на сравнимите такива.

В този смисъл комисията приема, че рекламната кампания създава риск от въвеждане в заблуждение на потребителите, у които се създава погрешното впечатление, че при покупката на продукт Clever винаги ще заплатят най-ниските цени за тях, спрямо сравними продукти в други конкурентни търговски вериги.

КЗК налага на „Билла България” ЕООД санкция в размер на 483 хил. лева.

Още икономически новини четете в Investor.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

49

СЪЩИЯ РАЗОЧАРОВАН

преди 8 години

До МНОГО РАЗОЧАРОВАНБЛАГОДАРЯ,ЧЕ БЯХА МНОГО ЛЮБЕЗНИ,ПРИЕХА РЕКЛАМАЦИЯТА И Я ВЪРНАХА.

48

МНОГО РАЗОЧАРОВАН

преди 8 години

КУХНЕНСКАТА ХАРТИЯ СМЕНИХА ПРЕДИ 3-4 МЕСЕЦА.СЕГА Е МНОГО ТЪНКА-ЕДНОПЛАСТОВА,И ОПАКОВКАТА Е МАТОВА,ТА НЕ МОЖЕ ДА СЕ ПРЕЦЕНИ.ДАЛЕЧ ОТ ПРЕДИЩНАТА.1.19 Е ЦЕНАТА,ЗА НЕУБЕДЕНИ ИЛИ ВЯРВАЩИ КАТО МЕНЕ,ЧЕ МОЖЕ ДА Е БИЛО СЛУЧАЙНОСТ ПРЕДИ ВРЕМЕ.НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ НЕЯ.

47

Анонимен

преди 10 години

Иван няголов. Едва ли ще видим по телевизията поне една реклама,която да не е заблуждаваща.хубавата стока не се нуждае от реклама.рекламират се жлавно негодните стоки.

fallback