Снимка: Ройтерс
fallback

Спадът в продажбите на нови автомобили във Франция, Испания и Италия е продължил и през януари. Това е поредното доказателство, че секторът едва ли може да разчита на скоростно възстановяване, пише Ройтерс.

Във Франция свиването на продажбите е с 15 на сто, което прави месеца най-слаб януари от 1997 година досега. Общият брой продадени нови автомобили е 124 952. За цялата 2012 година пазарът се сви с 14 на сто.

В Италия спадът е със 17,6 на сто на годишна база до 113 525 нови автомобила. Това е забавяне след пропадането от 22,5 на сто през декември. За цялата 2012 година пък в страната бяха продадени с 19,87 на сто по-малко нови коли в сравнение с предходната година.

На пазара в Испания понижението е под 10%, но причината е нова правителствена програма за субсидиране на покупките. В момента правителството подпомага закупуването на нови коли с по 2 000 евро, като според анализатори мярката подкрепя пазара. За месеца понижението е 9,6 на сто до 49 671 нови автомобила.

През миналата година продажбите на нови автомобили в Европа записаха най-големия си спад за последните две десетилетия и паднаха до 17-годишно дъно. Очакванията са, че заради свиването на пазара компаниите от сектора ще трябва да свият производството с още 7 на сто, посочва Давид Арнолд, анализатор в Credit Suisse.

Към момента все още има крехки надежди за възстановяване на икономиката на еврозоната. Как обаче и дали това ще се отрази на пазара на автомобили, не е ясно.

От френско-японския концерн Renault-Nissan например не очакват възстановяване в следващите три-четири години. Марката, която помага на компанията да се представи по-добре от останалите на френския пазар, е нискобюджетната Dacia, която е постигнала 9,9% ръст на продажбите.

Конкурентите от Peugeot Citroen вече обявиха, че възнамеряват да освободят 8 хил. служители от заводите си във Франция. Съкращенията са част от плана за възстановяване на рентабилността през 2015 година. Преди дни  обаче френският апелативен съд уважи иска на синдиката CGT и спря плана за преструктуриране на Peugeot Citroen, който предвиждаше мащабни съкращения. В първия месец на годината Peugeot Citroen записва спад на продажбите си в страната с 16,7 на сто.

Доста голям спад на продажбите във Франция през януари – 23,9 на сто, записва Volkswagen. Американците от General Motors, чрез своята марка Chevrolet, са претърпели 21,2 на сто спад.

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

2

преди 11 години

СДС ще оправи, всички щом дойде на власт, помнете това, четете извънредното изказване на шефа на комисията по мониторинг към СДС7plus7. net

11

уса

преди 11 години

След 2000 година -по голямата част от колите са пълен ***.Вече не ги правят толкова качествени.Малко са моделите които ,човек си заслужава да си купи-но те пък са доста скъпи.....

10

aaa

преди 11 години

*** !!!

fallback